حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/07/25 شمسی | 2024/10/16 میلادی
راه‌اندازی مجدد تصفیه‌خانه سرخه
رئیس امور آبفای سرخه خبر داد:

راه‌اندازی مجدد تصفیه‌خانه سرخه

رئیس آب و فاضلاب شهرستان سرخه با اشاره به تأمین آب باکیفیت برای شهرستان سرخه بعد از حل مشکل قطع برق در سراسر کشور گفت: از امروز تصفیه‌خانه سرخه در مدار قرار خواهد گرفت.

حمید قنادیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به مشکلات آب شهرستان سرخه گفت: در تابستان امسال کل کشور مخصوصاً استان سمنان دچار تنش آبی و خشکسالی بوده است، همین موضوع باعث کاهش تولید انرژی برق‌آبی از طریق سدها شده است.

وی در ادامه افزود: قطعی‌های مکرر برق در سطح کشور و استان باعث خارج‌شدن تلمبه‌خانه‌های آب شهر سرخه شد و به همین خاطر مجبور به تأمین آب از منابع دیگر شدیم.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان سرخه اظهار کرد: قطعی‌های برق باعث مشکل در شبکه آبرسانی، چه‌بسا قطع و اُفت فشار آب برای ساعت‌هایی طولانی در سطح شهر بوده است، با ورود به فصل پاییز و خنکی هوا و کاهش مصرف برق این مشکلات برطرف شد.

 این مقام مسئول با اشاره به تأمین آب باکیفیت برای شهرستان سرخه بعد از حل مشکل قطع برق در سراسر کشور افزود: آب تأمینی سرخه و روستاهای اطراف ۴۵ درصد از فیروزکوه، ۵۰ درصد چاه‌های داخل شهر و ۵ درصد چاه‌های دشت چلیم تأمین می‌شود.

قنادیان با اشاره به موقعیت مکانی دشت چلیم و انتقال آب آن به سرخه افزود: دشت چلیم در محدوده شهرستان سرخه و در محور سمنان - فیروزکوه (روستای افتر) واقع شده است. 

این مقام مسئول با اشاره به در مدار قرارگرفتن مجدد تصفیه‌خانه سرخه ابراز داشت: از امروز این تصفیه‌خانه در مدار قرار خواهد گرفت و به‌دلیل افزایش کیفیت آب شرب طبق استانداردهای آب و فاضلاب کشور از مردم تقاضا داریم دستگاه‌های تصفیه خانگی را از مدار خارج کنند.

وی تصریح کرد: این امر باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و برق می‌شود و باوجود راه‌اندازی تصفیه‌خانه سرخه کیفیت آب به حدی خواهد رسید که نیاز به وجود تصفیه آب خانگی نیست به جهت آنکه تصفیه آب‌های خانگی حدود یک‌سوم از آب ورودی را به فاضلاب تبدیل می‌کنند.

وی در پایان اظهار داشت: با وجود افزایش کیفیت آب شرب شهر کماکان از شهروندان تقاضا داریم که اهتمام لازم نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب را در دستور کار داشته باشند تا فصل گرما  را هم با همین کیفیت آب پشت سر بگذاریم. 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از