حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
فرماندار مهدیشهر در گفتگو با مرآت:

راه شهید رئیسی باید ادامه یابد

راه شهید رئیسی باید ادامه یابد

فرماندار مهدیشهر گفت: باید راه شهید رئیسی تداوم پیدا کند و اگر ایرادی در مدیریت امور وجود دارد علتش کم‌کاری سایر مسئولین است و نباید منکر زحمات و تلاش‌های رئیس جمهور شهیدمان شویم.

مجتبی اقوامی‌پناه در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت آیت‌الله شهید رئیسی، گفت: رشد اقتصادی از زمان ریاست‌جمهوری این شهید نسبت به سه سال پایانی دولت قبل در استان سمنان افزایش داشته است.

فرماندار مهدیشهر در ادامه افزود: با بودجه‌ ۱۰ هزار میلیاردی تخصیص‌یافته به واحدهای صنعتی، گردشگری، کشاورزی و مشاغل خانگی میزان نرخ بیکاری در استان سمنان و شهرستان مهدیشهر کاهش یافت.

اقوامی‌پناه تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی راکد استان سمنان به همت دولت سیزدهم و با اشتغال‌زایی برای ۲ هزار و ۸۹۳ نفر به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به احداث کارخانه ایران تایر (پاکریس سابق) در شهرستان مهدیشهر، اظهار کرد: در حفظ محیط‌زیست از لحاظ شرعی مسئول هستیم بنابراین با استعلامات و پیگیری‌های صورت‌گرفته ایران‌تایر پس از راه‌اندازی، مجموعه‌ای سبز و دوستدار محیط‌زیست در مهدیشهر می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی هیچ پروژه‌ای بدون تصمیم نهایی و برنامه‌ریزی رها نشد و تمام پروژه‌ها در دست اقدام و یا افتتاح هستند، اظهار کرد: با هدف‌گذاری و پیگیری‌های شهید رئیسی در شهرستان مهدیشهر تعدادی از واحدهای اداری ناتمام مانند اداره آموزش‌وپرورش، اداره کار، مدرسه شهرک گل‌ها و بسیاری مدارس دیگر پس از ۱۸ سال راه‌اندازی شدند.

اقوامی‌پناه با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی در نخستین برنامه سفر به استان سمنان به صورت سرزده در سیاه چادر عشایر مهدیشهر حضور یافت، گفت: برای حل مشکلات عشایر و دامداران مهدیشهر مصوب شد نهاده‌های دامی در اختیار عشایر و دامداران قرار گیرد و تسهیلات پرداخت شود و پس از به ثمر نشستن دام آن‌ها، بازپرداخت اقساط آغاز شود.

به گفته فرماندار مهدیشهر، مطالعات طرح ملی ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر به عنوان مصوبه سفر شهید رئیسی به استان سمنان با تشکیل هفت کارگروه تخصصی در معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان به منظور تحقق این مصوبه ایجاد شد.

وی در ادامه افزود: مرکز تخصصی به‌نژاد دام سبک در شهرستان مهدیشهر با اعتباری بالغ بر ۷۰میلیارد تومان افتتاح شد.

اقوامی‌پناه با اشاره به اینکه اعتبارات تخصیص‌یافته در سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۰ میلیارد تومان بود، گفت: این اعتبار در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۰ میلیارد تومان رسید که این نشان‌دهنده توسعه و برنامه‌ریزی دولت شهید رئیسی است.

وی با توجه به دستاوردهای دولت سیزدهم، اظهار کرد: باید راه شهید رئیسی تداوم پیدا کند و اگر ایرادی در مدیریت امور وجود دارد علتش کم‌کاری سایر مسئولین است و نباید منکر زحمات و تلاش‌های رئیس جمهور شهیدمان شویم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از