حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان:

فرودگاه‌ سمنان مهیای پروازهای زیارتی است

فرودگاه‌ سمنان مهیای پروازهای زیارتی است

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان گفت: فرودگاه سمنان به لحاظ زیرساختی و امکانات توان فرود هواپیماهای غول‌پیکر را دارد و برقراری پروازهای حج در دستور کار است.

حسین شجاعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه رایزنی‌های لازم جهت انجام پروازهای حجاج سرزمین وحی از فرودگاه‌ سمنان در حال انجام است، گفت: به‌منظور رفاه حال حجاج سمنانی به‌دنبال برقراری پروازهای حج از فرودگاه سمنان هستیم و امید می‌رود با پیگیری مسئولان در سال‌های آتی شاهد پرواز حجاج از فرودگاه سمنان باشیم. 

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان در ادامه افزود: برقراری پرواز مستقیم از فرودگاه سمنان به مقصد عربستان آرزوی دیرینه مردم این استان بوده و تلاش مسئولان بر این است که مانند پروازهای اربعین، شاهد پرواز حجاج از این فرودگاه به مقصد عربستان باشیم.

شجاعی با اشاره به رشد دو برابری پروازهای ویژه اربعین در سال جاری ابراز کرد: با پیگیری‌های مسئولان پروازهای اربعین برنامه‌ریزی شد و امسال هشت پرواز رفت ‌و برگشت از فرودگاه سمنان به مقصد نجف اشرف انجام گرفت.

این مقام مسئول عنوان کرد: فرودگاه‌های سمنان دارای باند و تجهیزات کافی برای انجام پروازهای خارجی است و همچنین از لحاظ زیرساختی امکان فرود هواپیمای غول‌پیکر را هم دارد  به‌همین منظور انجام پروازهای ویژه حجاج به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد. 

شجاعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر انجام پرواز حجاج از ۹ فرودگاه در سطح کشور برنامه‌ریزی‌ شده و کاروان حجاج استان سمنان همچنان از فرودگاه امام خمینی (ره)  تهران عازم سرزمین وحی می‌شوند.

بنا به گفته این مقام مسئول بخشی از هماهنگی جهت انجام پروازهای حجاج به شرایط مدنظر عربستان بازمی‌گردد که می‌بایست از لحاظ نوع خطوط هوایی و تعداد مسافر و... مورد تأئید این کشور باشد.

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان از رفع مشکلات جایگاه سوخت فرودگاه سمنان خبر داد و افزود: رفع مشکلات جایگاه سوخت فرودگاه در دست اقدام و بررسی بوده و با پیگیری مسئولان، شرکت فرودگاهی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان مناقصه‌های لازم انجام گرفته و به‌زودی معضل جایگاه سوخت در این فرودگاه رفع می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از