حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خبر داد:

رشد ۲ برابری وصول مالیات در استان سمنان

رشد ۲ برابری وصول مالیات در استان سمنان

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از وصول ۹۸/۲ درصد مالیات و افزایش دو برابری رشد وصول مالیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان سمنان خبر داد.

علی حسین‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛  در رابطه‌ با میزان رشد مالیات استان سمنان گفت: در سال‌های اخیر به دلیل افزایش تحریم‌های بین‌المللی و کاهش درآمدهای نفتی درآمدهای مالیاتی از اهمیت بالایی برخوردار است، درآمدهای مالیاتی بر زیرساخت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... تأثیر بسزایی دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تصریح کرد: مهم‌ترین اهداف دریافت مالیات در کشور کسب منابع لازم برای مخارج دولت، تولید و توزیع درآمد در دستگاه اقتصادی کشور و وسیله‌ای برای کنترل و قانونمند کردن الگوی مصرف می‌توان عنوان کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تکلیف قانونی اداره کل امور مالیاتی وصول و تحقق درآمدهای تعیین شده در پیوست قانون بودجه کشور از جمله استان سمنان است که این تکلیف قانونی وصول مالیات در سال جاری ۳ هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان است که معادل ۹۸/۲ درصد درآمدهای استان محسوب می‌شود.

حسین‌پور اظهار کرد: با مشارکت فعالان اقتصادی و مودیان مالیاتی و تلاش همکاران در سراسر استان درآمد مالیاتی استان نسبت به تکلیف قانونی تحقق‌یافته است و معادل یک هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان توزیع عوارض ارزش‌افزوده بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر صورت‌گرفته است که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در ادامه افزود: در جهت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مودیان مالیاتی در سال جاری حدود ۴۳ دوره آموزشی برگزار شده است که برگزاری این دوره‌ها در زمینه‌های نحوه تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی، قوانین و مقررات، سامانه مودیان و.. به‌صورت رایگان بوده است.

وی در رابطه‌ با افرادی که برای پرداخت مالیات با مشکل مواجه بودند، تصریح کرد: برای دریافت مالیات تلاش کرده‌ایم افرادی که با مشکل پرداخت مالیات مواجه هستند با تقسیط مالیات و بخشودگی جرائم مالیاتی همکاری لازم را داشته باشیم.

حسین‌پور دررابطه‌با بخشودگی جرائم مالیاتی تصریح کرد: به مناسب دهه مبارک فجر باتوجه‌ به دستورالعمل و بخش‌نامه رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی هر مودی که برای پرداخت بدهی مالیاتی بدهکار باشد اگر تا پایان بهمن‌ماه جهت پرداخت مالیات اقدام کند برای اشخاص حقیقی به‌ازای هر سال یا دوره تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی تا سقف ۲ میلیارد تومان می‌توانند از بخشودگی جرائم برخوردار شوند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از