حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/18 شمسی | 2024/07/08 میلادی
آغاز رقابت دانشجویان مدارج عالیه:

رقابت داوطلب آزمون‌های سراسری آغاز شد

رقابت داوطلب آزمون‌های سراسری آغاز شد

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون‌های سراسری گفت: آزمون دکتری تخصصی و کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ با رقابت ۷ هزاری و ۲۲۰ داوطلب در استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ فرزین یغمایی روز جمعه به خبرنگاران افزود: آزمون دکتری تخصصی و کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در ۲ نوبت صبح و عصر امروز جمعه چهارم اسفند در استان سمنان هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

 نماینده تام‌الاختیار دانشگاه سمنان افزود: یک هزار و ۶۵۲ داوطلب در مقطع دکتری و پنج هزار و ۵۶۸ داوطلب در مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ روی صندلی رقابت می‌نشینند.

 یغمایی در ادامه افزود: از مجموع داوطلبان دکتری در استان سمنان ۸۴۲ نفر مرد و ۸۱۰ نفر بانو هستند.

 به گفته نماینده تام‌الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون‌های سراسری، از تعداد کل داوطلبان مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته در استان ۲ هزار و ۴۷۳ نفر مرد و سه هزار و ۹۵ نفر بانو هستند که بانوان در آزمون ورودی مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ پیشی گرفته‌اند.

 وی اظهار کرد: آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ با شرکت ۸۹۹ داوطلب در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان برگزار می‌شود که از این تعداد ۴۳۵ داوطلب را بانوان و ۴۶۴ داوطلب را نیز آقایان تشکیل می‌دهند.

 یغمایی تصریح کرد: آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ نیز با شرکت ۲ هزار و ۹۳۴ داوطلب در دانشکده‌های مهندسی برق و رایانه، مهندسی عمران، پردیس علوم پایه و علوم‌انسانی دانشگاه سمنان برگزار می‌شود.

 نماینده تام‌الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون‌های سراسری با بیان اینکه بانوان بیشترین میزان داوطلبان آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ را در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان به خود اختصاص داده‌اند، ابراز کرد: از مجموع داوطلبان مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته یک هزار و ۴۸۴ نفر بانو و یک هزار و ۱۴۶ نفر آقا هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ آزمون‌های دکتری تخصصی و کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در استان سمنان در سه حوزه دانشگاه سمنان، دانشگاه صنعتی شاهرود و دانشگاه دامغان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از