حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
رئیس شورای شهر سمنان:

روشنایی ورودی‌های سمنان تأمین می‌شود

روشنایی ورودی‌های سمنان تأمین می‌شود

رئیس شورای شهر سمنان گفت: تأمین روشنایی و آسفالت ورودی‌های شرقی و غربی سمنان تا عید نوروز انجام خواهد شد؛ اما در مورد احداث المان برای سال‌های آتی برنامه‌ریزی‌شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، مهدی خراسانیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در رابطه‌ با تحقق بودجه شهرداری سمنان، گفت: چشم‌انداز بودجه شهرداری سمنان ۹۴۶ میلیارد تومان است که تاکنون ۵۱۱ میلیارد تومان از آن محقق شده و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته طی چند روز آینده این میزان به ۵۱۸ میلیارد تومان خواهد رسید.


رئیس شورای شهر سمنان در ادامه افزود: خوشبختانه کمیته حسابرسی در شورای شهر سمنان تشکیل شده و باتوجه‌به تحولات رخ‌داده در شهرداری سمنان و روی کارآمدن شهردار جدید ارائه گزارش‌های درآمد هزینه شهرداری به شورای شهر به‌صورت منظم انجام می‌شود.


وی همچنین از احداث شهرک آسیا طی دو ماه آینده خبر داد و ابراز کرد: راه‌اندازی این شهرک از دوره پنجم شورای شهر سمنان مطرح بود و در حال حاضر فراخوان آن انجام شده و هفت برنده در نظر گرفته شده که احداث شهرک را برعهده خواهند گرفت.


این مقام مسئول در پاسخ به سؤال خبرنگاران و مطالبه عمومی نسبت به وضعیت ترافیک شهر سمنان، اظهار کرد: تصمیمات ترافیکی سمنان برعهده شورای ترافیک است و تنها شهرداری مجری مصوبات است؛ اما در رابطه‌ با احداث پارکینگ که جزء وظایف ذاتی شهرداری است در حال رایزنی و اخذ تصمیمات لازم برای جذب سرمایه‌گذار و احداث پارکینگ در سه نقطه شهر هستیم.


خراسانیان در رابطه‌ با آخرین وضعیت رسیدگی به ورودی‌های شهر سمنان، خاطرنشان کرد: پل سلام تا حد زیادی تصمیم‌گیری در خصوص ورودی سمنان با مشکل مواجه کرده است؛ اما تأمین روشنایی و آسفالت ورودی‌های شرقی و غربی سمنان تا عید نوروز انجام خواهد شد؛ اما در مورد احداث المان برای سال‌های آتی برنامه‌ریزی‌شده است.


رئیس شورای شهر سمنان در خصوص پیگیری‌های انجام شده در مورد پیاده‌راه فرهنگی امام خمینی (ه) نیز اذعان داشت: مطالعات در مورد وضعیت این پیاده‌راه در حال انجام است و هنوز نمی‌توان در مورد آن اظهارنظر قطعی داشت و از سوی دیگر میدان ارگ نیز به‌عنوان نماد تاریخی شهر سمنان نیز مطالعات لازم برای احداث پیاده‌راه و گشایش در اطراف آن در حال انجام است.


وی با اشاره به دغدغه شهروندان سمنانی در رابطه‌ با آلودگی هوای سمنان و مشکلات کارخانه فروسیلیس، بیان کرد: قرار بر این است که این کارخانه طی قراردادی با دانشگاه علوم پزشکی سمنان از تمامی کارکنان این کارخانه آزمایش‌ها لازم را جهت صحت‌وسقم بررسی میزان اثرات ذرات سیلیس در بدن آنها انجام دهد تا بتوان تصمیم قطعی در مورد آلودگی این واحد صنعتی اتخاذ کرد.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از