حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان:

رویداد «نماشو» در استان سمنان برگزار شد

رویداد «نماشو» در استان سمنان برگزار شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: رویداد «نماشو» در استان سمنان و با حضور جوانان صاحب ایده و خلاق در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ به نقل از روابط‌عمومی اداره کل ورش و جوانان استان سمنان؛ سید محمدتقی علوی از برگزاری رویداد نماشو در استان سمنان خبر داد و گفت: نوآوری‌های اجتماعی، راهکارهای مبتکرانه برای حل مشکلات اجتماعی هستند که نسبت به راهکارهای قبلی اثربخش‌تر، کاراتر و پایدارتر بوده و به‌جای افراد، برای کل جامعه ارزش و منفعت خلق می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: در سال جاری رویداد نما (نوآوری مشارکت اجتماعی) باهدف جذب جوانان نوآور به سمت مشارکت اجتماعی در قالب سلسله بوت‌کمپ‌های تخصصی مسئله تا ایده در مناطق مختلف کشور اجرا شد. در همین راستا در استان برای جذب مشارکت حداکثری جوانان با همکاری دبیر شبکه فعالیت‌های دانش‌بنیان و نوآور، اقدامات مؤثری از جمله برگزاری دو پیش رویداد در جهت معرفی رویداد و جذب مشارکت جوانان صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با اعلام اداره کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان کشور، ۴۲۲ گروه مجهز از کل کشور در این رویداد ثبت‌نام کردند و استان سمنان با ثبت‌نام ۴۰ گروه مجهز، به‌عنوان بالاترین میزان مشارکت و بیشترین ثبت‌نام نسبت به جمعیت جوان معرفی شد.

علوی در ادامه اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی برگزاری رویداد نما، شناسایی جوانان باانگیزه، خلاق و دغدغه‌مند برای جذب مشارکت اجتماعی آنان و هدایت آنها به سمت تشکیل سازمان مردم‌نهاد جوانان بود. براین‌اساس رویداد نماشو در تاریخ ۱۶ آذر با حضور نمایندگان گروه مجهزهای شرکت‌کننده در رویداد نما و همچنین دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای دخترانه شاهرود در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان برگزار گردید و در قالب برگزاری کارگاه مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان با تدریس دکتر متولی، راهنمایی‌های لازم در خصوص تأسیس سازمان مردم‌نهاد جوانان ارائه شد. همچنین از گروه مجهزهای هدهد فیروزه‌ای، چیستا پایا، خانه دختران محیا، امید و اندیشه، کاریار و متفکران که گروه مجهزهای منتخب استان برای شرکت در رویداد پهنه شمال شرق بودند تقدیر به عمل آمد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در پایان ضمن دعوت از جوانان به تشکیل سازمان مردم‌نهاد جوانان برای برخورداری از حمایت‌های مادی و معنوی این سازمان، آنان را به مشارکتی تأثیرگذارتر و حضوری پررنگ در انتخابات پیشرو دعوت کرد و تأکید کرد: تا با مشارکت در انتخابات، به جمهوریت نظام اسلامی رأی دهند؛ تا بار دیگر ثابت کنند که جوانان این مرزوبوم در این میدان سرنوشت‌ساز قوی‌تر از پیش، حضور خواهند داشت و با انتخابی آگاهانه، ایران اسلامی را به‌سوی قله‌های پیشرفت رهنمون خواهند شد.



انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از