حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
کارشناس‌ارشد تربیت‌بدنی:

رژیم غذایی متعادل سبب تثبیت وزن می‌شود

رژیم غذایی متعادل سبب تثبیت وزن می‌شود

کارشناسی‌ارشد تربیت‌بدنی گفت: استفاده از رژیم غذایی متعادل و بهره‌گیری از چهار گروه مواد غذایی اصلی سبب تعادل وزن و حفظ سلامت بدن می‌شود.

سمیرا پورمیرزائی در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه کنترل وزن به‌معنای ثابت بودن وزن در طول یک‌سال است، گفت: همه افراد برای کنترل وزن خود نیاز به دریافت یک رژیم غذایی سالم و متعادل دارند.

کارشناس‌ارشد تربیت‌بدنی با اشاره به اینکه رژیم یک واژه فرانسوی است که مجموعه‌ای از خوراکی‌های خاص را شامل می‌شود، افزود: وقتی صحبت از رژیم می‌شود، همه به لاغری فکر می‌کنند؛ اما رژیم سه هدف عمده کنترل، کاهش و افزایش وزن را در بر می‌گیرد.

پورمیرزائی عنوان کرد: همه رژیم‌های غذایی صحیح نبوده و نتیجه مطلوبی به‌دنبال نخواهند داشت؛ بلکه برای رسیدن به نتیجه مطلوب رژیم غذایی می‌بایست تعادل در آن رعایت شود.

وی با اشاره به اصل تعادل در رژیم غذایی سالم تصریح کرد: تعادل به معنی خوردن طیف گسترده‌ای از مواد غذایی در اندازه مناسب و مصرف مقدار صحیح از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها است که به افراد برای رسیدن به بدنی سالم کمک می‌کند.

کارشناس‌ارشد تربیت‌بدنی با بیان اینکه رژیم غذایی سالم سبب افزایش وزن در افراد نمی‌شود، توضیح داد: در رژیم غذایی سالم مایعات کافی، آمینواسید و اسیدهای‌ چرب لازم، ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی و همچنین کالری لازم برای بدن فراهم می‌شود.

 این استاد دانشگاه ابراز کرد: رژیم غذایی سالم در کنار ورزش می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند؛ چاقی، بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و سرطان را کاهش دهد.

بنا به گفته پورمیرزائی، پنج گروه اصلی مواد غذایی شامل میوه‌ها و سبزیجات، غلات، لبنیات، پروتئین و افزودنی‌های خوراکی است که در رژیم غذایی سالم طیف متنوعی از چهار گروه اول وجود دارد.

وی در خصوص علت چاقی افراطی در افراد اظهار کرد: علت چاقی افراد استفاده از مقدار قابل توجهی از گروه‌های غذایی دوم و پنجم یعنی مواد نشاسته‌ای و غلات در کنار چربی، شکر، نمک و کافئین و عدم مصرف سبزی‌ها و فیبر است که سبب می‌شود افراد اضافه‌وزن پیدا کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از