حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
رئیس اتحادیه املاک سمنان خبر داد:

بازار مسکن سمنان در رکود

بازار مسکن سمنان در رکود

رئیس اتحادیه املاک سمنان از تقسیم‌بندی ۱۸ گانه شهرستان جهت شکستن رکود بازار مسکن خبر داد.

حمید گرامیان رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک سمنان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت درخصوص وضعیت بازار مسکن، گفت: ۶ماهه اول سال به دلیل کاهش متقاضیان خرید مسکن، بازار در حالت رکود به سر می‌برد.

 

رئیس اتحادیه املاک سمنان یکی از علل رکود بازار مسکن را سردرگمی مردم از اتفاقات آینده مبنی بر کاهش یا افزایش قیمت‌ها دانست و افزود: تا مسکن به‌اندازه کافی تولید و به مردم ارائه نشود در این راستا کاهش قیمتی نخواهیم داشت.

 

وی در رابطه‌ با تأثیر طرح ملی مسکن و کاهش قیمت‌ها اظهار کرد: این طرح در درازمدت تأثیر خود را در کاهش قیمت مسکن خواهد گذاشت و نباید در کوتاه‌مدت منتظر کاهش قیمت مسکن باشیم.

 

گرامیان در ادامه افزود: اگر کلیه دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره راه و شهرسازی، بنیاد مسکن که در روستاها فعالیت می‌کنند تعداد تولیدات مسکن را افزایش دهند در آینده‌ای نزدیک با کاهش قیمت‌ها مواجه خواهیم شد.

 

وی در خصوص راهکار شکسته‌شدن رکود بازار مسکن خاطرنشان کرد: کمک و یاری همهٔ مسئولین مربوطه، اجرای برنامه‌های اصولی در درازمدت و تولید یک میلیون مسکن در سال، کاهش قیمت اتفاق خواهد افتاد.

 

رئیس اتحادیه املاک سمنان ضمن تشکر از مسئولین دولتی، در انتقاد به طرح ساماندهی املاک افزود: اجرای این طرح نه‌تنها موجب کاهش قیمتی در نرخ مسکن نشد؛ بلکه موجب مهروموم سه هزار املاک در کشور و جریمه‌های میلیاردی شد.

 

گرامیان اظهار کرد: اتحادیه املاک در چهارچوب قانون با سوداگری و دلال‌بازی افراد سودجو برخورد خواهد کرد.

 

کارشناس اتحادیه املاک سمنان عنوان کرد: اتحادیه املاک شهرستان در اقدامی کارشناسی شده سمنان را به ۱۸ منطقه تقسیم کرده است و باتوجه‌به مناطق مشخص شده، اماکن را قیمت‌گذاری و نرخ‌گذاری کرده است.

 

وی در ادامه افزود: از مزایای تقسیم‌بندی ۱۸ گانه شهرستان جلوگیری از افزایش قیمت مسکن، پیشگیری از سودجویی دلالان، ارائه مشاوره صحیح و اصولی به متقاضیان خرید مسکن، جلوگیری از نرخ‌گذاری شخصی و... عنوان کرد.

 

گرامیان اظهار کرد: دستورالعمل تقسیم‌بندی مناطق ۱۸ گانه سمنان طی چند روز آینده جهت بهره‌برداری و راهنمایی متقاضیان خرید مسکن به دفاتر املاک شهرستان ابلاغ خواهد شد.

 

کارشناس اتحادیه املاک در پایان از شهروندان خواست که در بازار هیجانی جهت سرمایه‌گذاری دارایی خود از خرید مسکن خودداری کنند چرا که این نوع سرمایه‌گذاری موجب افزایش قیمت مسکن و ایجاد مشکلات برای خانواده‌ها شده است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از