حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان:

سبک زندگی پیامبر الگوسازی شود

سبک زندگی پیامبر الگوسازی شود

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: جامعه امروز نیازمند اجرای سبک زندگی پیامبر است تا بتواند مسیر سعادت را به راحتی طی کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یزدان جمشیدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با بیان اینکه زندگی پیامبر اسلام (ص) اسوه حسنه است، گفت: زندگی حضرت محمد (ص) برای همه انسان‌هایی که می‌خواهند در مسیر هدایت قرار گیرند، الگوست.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان در ادامه افزود: خداوند برای ‌آنکه بشر بتواند در مسیر سعادت و کمال قرار گیرد راه درست را  تبیین و تشریح کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال برخی از انسان‌ها را به‌عنوان الگوی تضمین شده معرفی می‌کند، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) یکی از شخصیت‌های مهمی است که به‌عنوان الگو معرفی شده همان‌طور که گفته شده درخت نبوّت جایگاه فرود آمدن رسالت است.  

جمشیدی همچنین تصریح کرد: اگر می‌خواهید با درخت نبوت پیوند بخورید باید هم‌‌سنخ پیامبر اکرم (ص) شوید.

وی با اشاره به اینکه باید روش‌های زندگی پیامبر (ص) را در زندگی خود جاری و ساری سازیم، گفت: خداوند مکارم اخلاقی ويژه‌ای به پیامبر عطا فرموده‌اند که اگر این مکارم اخلاقی در زندگی‌ انسان‌ها وجود داشته باشد می‌بایست بابت آن شکرگزار خداوند باشند.

این مقام مسئول با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در خصوص عبودیت پیامبر گرامی اسلام، بیان کرد: عابد بودن پیامبر بدین معناست که هر چه خداوند دستور می‌داد ایشان مطیع و مطاع آن بود.

جمشیدی با اشاره به اینکه شاکر بودن پیامبر از‌ دیگر ویژگی‌هایی است که امام صادق (ع) بیان می‌کند، اظهار داشت: پیامبر (ص) عزیزترین موجود خدا و گاهی مواقع نیازمندترین بشر بود.

وی همچنین تصریح کرد: حضرت محمد (ص) در عین حال که نیازمندترین بود؛ ولی شاکرترین افراد نیز به حساب می‌آمد و بیش‌ترین شکر را داشت به‌طوری که حتی در میدان جنگ و زمان شکست هم شکرگزار بود.

این مقام مسئول، قناعت پیامبر اکرم (ص) را زبانزد برشمرد و گفت: از آنجایی که پیامبر از قانع‌ترین افراد در آن زمان بود، سبک زندگی‌اش را به بقیه توصیه می‌کردند که حتماً با این روش زندگی خود را اداره کنند.

وی با تأکید بر اینکه اجرای سبک زندگی پیامبر (ص) نیاز جامعه امروز است، گفت: باید سیره پیامبر اکرم (ص) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا مسیر سعادت را به‌راحتی طی کنیم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از