حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/04 شمسی | 2024/06/24 میلادی
یادداشت؛

پول‌دار شدن با همستر از رویا تا واقعیت

پول‌دار شدن با همستر از رویا تا واقعیت

کوثر سعیدیان در یادداشتی اختصاصی نوشت: همستر چهارمین پروژه با این نام در بازار ارز دیجیتال به‌حساب می‌آید، اما این‌بار پای تلگرام در میان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ کوثر سعیدیان در یادداشتی اختصاصی نوشت: همستر چهارمین پروژه با این نام در بازار ارز دیجیتال به‌حساب می‌آید، اما این‌بار پای تلگرام در میان است، بازی همستر دقیقاً با فرمی شبیه نات‌کوین معروف شده و در سبک بازی‌های  Play To Lern  قرار می‌گیرد. 

در کمتر از یک هفته بیش از ۶۰ میلیون کاربر سراغ بازی همستر رفتند و شبیه داستانی که برای «نات‌کوین» وجود داشت، افراد زیادی در راستای تحقق رؤیای پول‌دار شدن سراغ انگشتان دستشان رفتند.

 قیمت همستر تا زمان فهرست‌شدن در صرافی‌های اسم‌ و رسم‌دار مشخص نیست و فعلاً چیزی که می‌تواند اهمیت داشته باشد، نحوه کسب سکه‌های بیشتر در بازی است. همستر را می‌توانیم پروژه جدیدی مثل نات‌کوین تلگرام بدانیم. 

همستر کامبت یک بازی تلگرامی نوپا به‌حساب می‌آید که ظرف فقط یک هفته گذشته توجه بخش قابل‌توجهی از کاربران تلگرامی را به خود جلب کرده و در این بازی هم کاربر با لمس صفحه‌ نمایش امتیاز کسب می‌کند.

 بازی همستر کامبت به شکلی است که بازیکن، با کلیک و ضربه‌زدن روی شکلک همستر در صفحه، «توکن» یا اصطلاحاً امتیاز می‌گیرد و این توکن‌ها شاید در روز‌های آینده سرنوشتی مثل نات‌کوین داشته باشند.

بازی همستر کامبت از چند بخش جزئی و ساده تشکیل شده است. بخش اول صرافی است که با انتخاب صرافی، امتیاز یا همان توکن‌هایی به بازیکن تعلق می‌گیرد.

 بخش دوم، حالتی دارد که با خرید کارت‌های ویژه امکان استخراج توکن فعال می‌شود. بخش سوم دعوت از دوستان و آشنایان است تا با این کار فرصت کسب توکن‌های بیشتر وجود داشته باشد و نهایتاً بخش درآمدزایی که با انجام فعالیت‌های موردعلاقه تیم پشتیبانی همستر، می‌شود به فکر کسب توکن‌ها بیشتری بود. 

کار‌هایی مثل دنبال‌کردن کانال تلگرام و حساب توئیتری بازی همستر کامبت بازی همستر کامبت به این شکل تداعی‌کننده بامبول‌هایی مثل نات‌کوین و این چیز‌هاست و بعد پایان نسبتاً موفقیت‌آمیزی که نات‌کوین در ماه‌های گذشته داشته، حالا بسیاری از کاربران و بازیکن‌های بازی همستر، دنبال پیداکردن قیمت همستر هستند.

 قیمت همستر همچنان مشخص نیست و تا زمانی که به صرافی‌های معتبر اضافه نشود، صحبت‌کردن از قیمت همستر بیهوده است. 

با این حال فعلاً معمای اصلی در نحوه تخصیص توکن به کاربران دیده می‌شود. توکن همستر هنوز مشخص نیست که دقیقاً با همان امتیازی که به بازیکن تعلق‌گرفته، حساب شود یا بنای تیم پشتیبانی معادل‌سازی توکن همستر با چیز دیگری است. 

در حال حاضر صحبت‌های زیادی درباره معادل‌سازی ۱۰ میلیون سکه استخراج شده در بازی، با مثلاً هزار توکن همستر وجود دارد و فعالان بازار ارز دیجیتال از کنار ماجرای معادل‌سازی به‌سادگی عبور نمی‌کنند. 

اتفاقاً تفاوت سروشکل سکه‌های استخراج شده با فرم و قیافه توکن همستر در بازی، بحث معادل‌سازی را جدی کرده و بسیاری اعتقاد دارند کسب میلیون‌ها سکه در بازی، لزوماً به معنی دریافت همان تعداد «توکن» نخواهد بود.

اما سؤال اصلی اینجا مطرح می‌شود که چه کسی پشت این بازی‌هاست و قرار است چه سودی به آنها برساند؟

یادداشت: کوثر سعیدیان-فعال رسانه‌ای

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از