حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/15 شمسی | 2024/10/06 میلادی
رئیس سابق هیأت سوارکاری استان سمنان:

ورزش سوارکاری نیاز به حمایت مسئولان دارد

ورزش سوارکاری نیاز به حمایت مسئولان دارد

رئیس سابق هیأت سوارکاری استان سمنان با اشاره به نوپا بودن رشته ورزشی سوارکاری گفت: سوارکاری استان سمنان نیازمند حمایت مسئولان است.

محمدحسین متولیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به نوپا بودن رشته ورزشی سوارکاری در سطح استان سمنان، گفت: استان سمنان با سابقه ۱۸ سال فعالیت در ورزش سوارکاری از نظر زیرساخت‌ها همچنان نیازمند حمایت و پیشرفت است.

رئیس سابق هیأت سوارکاری استان سمنان با اشاره به اینکه به دلیل داشتن تنوع جغرافیایی خوب کویری در استان، محل مناسبی برای پرورش و تمرین در رشته اسب‌سورای است، افزود: حمایت‌های مسئولان اندک است که باید دید خود را نسبت به این ورزش باز کنند.

وی با بیان اینکه استان یزد با حمایت و همت مسئولان نیمی از باشگاه‌های سوارکاری کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: یزد از نظر بافت شهری و آب‌ و هوایی همانند سمنان است ولی حمایت‌ها باعث رشد رشته ورزشی سوارکاری در این استان شد.

متولیان همچنین تصریح کرد: رشته سوارکاری نیازمند حمایت مالی است پس نباید کاری کرد که سرمایه‌گذار دلسرد شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر سواد علمی سوارکاران افزایش پیدا کرده است، گفت: دوره های آموزشی، مربیگری و داوری طی سال‌های گذشته در سطح استان برگزار شد.

متولیان با بیان اینکه تمام شهرستان‌های این استان دارای هیأت سوارکاری هستند، افزود: تعداد باشگاه‌های سوارکاری در سطح استان افزایش پیدا کرده و زیرساخت‌های خوبی فراهم شده ولی بازهم جای کار دارد.

به گفته متولیان؛ در شهر سمنان باشگاه سوارکاری فعالی وجود ندارد و تلاش‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار صورت گرفت ولی به نتیجه نرسید.

این مقام مسئول در ادامه افزود: تقریباً ۲۰۰ نفر در این رشته ورزشی ثبت‌نام کرده و بیمه شده‌اند.

وی با اشاره به حضور سوارکاران استان سمنان در مسابقات ورزشی، بیان کرد: در رشته پرش، کورس و درساژ اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است.

متولیان با بیان اینکه در بخش پرش سوارکاران به رده E رسیده‌اند؛ گفت: سوارکاران استان در مسابقات درساژ نیز حضور یافته و مقام کشوری کسب کردند.

وی با بیان اینکه استان سمنان در ساماندهی اسب‌ها به‌روز است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته نبود اسب معضل بود ولی در حال حاضر دغدغه‌ای برای اسب وجود ندارد.

متولیان با اشاره به وجود ۶ هزار رأس اسب در سطح استان، بیان کرد: ۵۰ رأس اسب خوب و حرفه‌ای برای مسابقات در سطح استان وجود دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از