حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
امام جمعه سمنان:

سیاست استکبار تفرقه‌افکنی میان مسلمانان است

سیاست استکبار تفرقه‌افکنی میان مسلمانان است

امام جمعه سمنان گفت: سیاست کهنه دشمن تفرقه‌اندازی میان امت مسلمان است تا بتواند در نتیجه این اختلاف به اهداف شوم خود دست یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به در پیش رو بودن هفته وحدت گفت: قرآن مسلمانان را به وحدت توصیه و امر کرده و همه مسلمانان چه شیعه و سنی باید تحت لوای مکتب پیامبر (ص) از اختلاف و تفرقه بپرهیزند.

امام ‌جمعه سمنان در ادامه افزود: استکبار جهانی به‌دنبال تفرقه‌افکنی و رسیدن به منافع شوم خویش است؛ اما مسلمانان باید با اتحاد و همبستگی خود دسیسه دشمنان را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه تفرقه‌اندازی میان امت مسلمان بازی در زمین دشمن است، ابراز کرد: تقویت جبهه مقاومت در نتیجه اتحاد گروه‌های مختلف مسلمانان از کشورهای اسلامی محقق می‌شود و باید جبهه اسلام در برابر این مهم هوشیار باشد.

خطیب جمعه سمنان با بیان اینکه دین‌هراسی، شیعه‌هراسی، ایران‌هراسی و مهدی‌هراسی امروز در دستور کار دشمن است، عنوان کرد: دشمن به‌دنبال آن است به مردم جهان القاء کند مسلمانان و همین‌طور مهدی موعود (عج) به‌دنبال جنگ و خونریزی هستند و با ظهور امام عصر(عج)  دنیا درگیر جنگ سختی خواهد شد و در این میان وظیفه مسلمانان تبیین شرایط عصر ظهور است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه سربازخانه امام ‌زمان (عج) هستند بیان داشت: حوزه‌های علمیه مکانی برای تربیت سربازان امام‌ زمان (عج) است و نباید این سنگر خالی بماند و تضعیف شود.

خطیب جمعه سمنان ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس‌جمهور در عراق گفت: حضور وی در این کشور نشان‌دهنده آن است که رئیس‌جمهور منتخب مسیر شهید رئیسی را ادامه می‌دهد و مواضع سیاسی کشور ایران ثابت است و با تغییر قدرت، رویکرد سیاسی ایران تغییر نخواهند کرد و این موضوع ابزار قدرتی برای کشور است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از