حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/01 شمسی | 2024/08/22 میلادی
کارشناس سیاسی:

دولت چهاردهم راه شهید جمهور را ادامه دهد

دولت چهاردهم راه شهید جمهور را ادامه دهد

کارشناس سیاسی گفت: دولت چهاردهم باید ادامه‌دهنده مسیر شهید رئیسی در امور سیاسی کشور باشد.

حسین کنعانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به روی کارآمد دولت چهاردهم، گفت: معرفی کابینه به مجلس یکی از اولویت‌های دولت جدید است که باید افرادی انتخاب شوند که بتوانند وعده‌های داده شده را محقق کنند.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: باید در انتخاب وزرای کلیدی اعم از وزیر کشور، وزارت خارجه و وزارت اطلاعات دقت بیشتری شود؛ چراکه مسائل مهم را در سطح کشور رقم خواهند زد.

وی با تأکید بر تهیه و تدوین برنامه‌ای کلان توسط رئیس‌جمهور جدید، اظهار کرد: وزرایی که برای کسب رأی اعتماد به مجلس می‌آیند باید برنامه جامعی به نمایندگان ارائه دهند تا رأی موافق را بگیرند.

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: باید انسجامی بین برنامه پیشنهادی وزرا و برنامه کلی کشور که توسط رئیس‌جمهور ارائه می‌شود، باشد.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور منتخب باید طبق وعده‌های خود برنامه کلان اجرایی تدوین کند، گفت: برنامه پنج ساله هفتم وجود دارد؛ ولی باید برنامه اجرایی تهیه و ارائه شود که چگونه می‌توان این برنامه را اجرا کرد.

کنعانی‌مقدم در ادامه افزود: وزرا طبق این برنامه کلان باید برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت خود را به وزارتخانه مربوطه ارائه دهند.

وی در خصوص معرفی وزیر امور خارجه، گفت: این وزیر باید در سیاست‌های اجرایی و تاکتیک‌هایی که در روابط بین‌الملل سیاست خارجی باید داشته باشد کاملاً هم مسلط وهم معتقد به آن برنامه باشد.

این کارشناس با اشاره به اینکه برخی وزرا برنامه‌های دیکته را ارائه می‌دهند، گفت: این وزرا به برنامه‌ها اعتقادی ندارند وقتی وزیر می‌شوند آن را اجرا نمی‌کنند و سر نمایندگان مجلس را کلاه می‌گذارند.

وی با اشاره به ریل‌گذاری دولت شهید رئیسی، گفت: اقدامات بسیار خوب و مثبتی در دولت سیزدهم انجام شده است که دولت جدید آن را ادامه دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از