حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/18 شمسی | 2024/09/08 میلادی
رئیس اتحادیه لاستیک و لوازم‌ یدکی استان سمنان:

شرایط عرضه لاستیک بهبود یافته است

شرایط عرضه لاستیک بهبود یافته است

رئیس اتحادیه لاستیک و لوازم‌ یدکی استان سمنان گفت: در حال حاضر شرایط عرضه و تقاضای لاستیک بهبود یافته و نرخ آزاد و دولتی تفاوت چندانی ندارد.

داوود اتوکش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به عرضه و تقاضا در بازار لاستیک گفت: در استان سمنان ۱۹ نمایندگی لاستیک وجود دارد که عرضه‌کننده انواع لاستیک از برند‌های مختلف در استان سمنان هستند.

وی در ادامه افزود: در میان این برند‌ها، برخی شرکت‌ها  مانند شرکت‌های؛ «بارز»، «ایران‌تایر»، «کویر»، «یزدتایر»، «گلدستون» محصولات خود را به‌صورت دولتی در بازار عرضه می‌کنند و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با نرخ دولتی آن را دریافت کنند. 

رئیس اتحادیه لاستیک و لوازم‌ یدکی استان سمنان تصریح کرد: طی سال‌های گذشته عرضه لاستیک به‌صورت حواله انجام می‌گرفت، بدین صورت که متقاضیان به محل مورد نظر مراجعه کرده در صورت بررسی و مناسب نبودن لاستیک خودروی متقاضی چنانچه در 6 ماه اخیر موفق به دریافت لاستیک دولتی نبودند در نوبت عرضه قرار گرفته و پس از مدتی با توجه به مدل خودرو و سهمیه هر نمایندگی لاستیک مناسب خودرو تحویل نامبرده داده می‌شد.

اتوکش با بیان اینکه هم‌اکنون شرایط عرضه لاستیک دستخوش تغییراتی شده است، گفت: از آذرماه سال ۱۴۰۲ با توجه‌ به دستورالعمل‌ها صدور حواله متوقف و واحد‌های صنفی موظف به ثبت‌نام، دریافت سهمیه و عرضه لاستیک به بازار شدند، این شرایط در کشور تداوم یافته و سبب بهبود شرایط در عرضه لاستیک شده است.

 وی عنوان کرد: در حال حاضر متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ «کسبی نو» جهت خرید لاستیک ثبت‌نام کرده و با انتخاب نوع لاستیک و ارائه برگ سبز خودرو، مشخصات متقاضی و واریز وجه، درخواست تأیید شده و نمایندگی عرضه لاستیک اعلام می‌شود. 

اتوکش ابزار کرد: پس از ثبت درخواست با توجه به سهمیه نمایندگی و عرضه از سوی کارخانه مورد نظر، ظرف مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت از طرف واحد صنفی با متقاضی تماس حاصل شده و لاستیک به متقاضی تحویل داده می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: در حال حاضر به دلیل بهبود شرایط در عرضه و تقاضای لاستیک قیمت نرخ دولتی وآزاد تفاوت چندانی ندارد، در این میان برخی لاستیک‌های وارداتی نیز با قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شوند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از