حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
کارشناس و فعال سیاسی:

شورای نگهبان فراجناحی عمل می‌کند

شورای نگهبان فراجناحی عمل می‌کند

کارشناس و فعال سیاسی گفت: شورای نگهبان مر قانون را دنبال کرده و از هیچ شخص و جناح خاصی تبعیت نمی‌کند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به نزدیکی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور گفت: رئیس‌جمهور بالاترین مقام اجرایی کشور است و ازاین‌رو انتخاب فرد اصلح و نزدیک به منویات رهبری بسیار حائر اهمیت است.

این کارشناس و فعال سیاسی افزود: آنچه که فارغ از انتخاب اصلح مدنظر است حضور حماسی و باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی است که مهر تأییدی بر اعتماد به اصل نظام محسوب می‌شود.

کنعانی مقدم همچنین تصریح کرد: امنیت و اقتدار ملی در عرصه بین‌الملل و همچنین قدرت چانه‌زنی کشور به پشتوانه و حمایت مردمی وابسته است و زمانی که مردم در عرصه‌های سیاسی نظام را همراهی می‌کنند؛ یعنی سیاست‌های کشور را در عرصه‌های مختلف قبول دارند.

بنا به گفته وی همراهی و پشتیبانی مردم سبب می‌شود کشور به‌راحتی بحران‌ها را پشت سر بگذارد همان‌طور که در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که چطور حمایت‌های مردمی از رزمندگان سبب شد هشت سال جنگ تحمیلی را با وجود تحریم‌ها پشت سر بگذاریم.

وی به تجربه برگزاری بیش از 40 انتخابات در کشور اشاره کرد و افزود: شورای نگهبان نهادی است که فراجناحی عمل کرده و خط قانون اساسی و مر قانون را دنبال می‌کند و از این رو بیان برخی شبهه‌ها نسبت به مهندسی انتخابات و یا تعیین گزینه از پیش تعیین شده سخن کذبی بیش نیست.

کنعانی‌مقدم خاطرنشان کرد: تأیید صلاحیت افراد از جناح‌های مختلف مانند احمدی‌نژاد و یا رفسنجانی و روحانی نشان‌دهنده آن است که هر شخصی که شرایط قانون اساسی را داشته باشد، امکان تأیید صلاحیتش وجود دارد.

وی در مورد وضعیت جریان اصلاح‌طلب نیز ابراز کرد: تجربه انتخابات مجلس شورای اسلامی و حضور نامزدهای اصلاح‌طلب حاکی از این است که یک نوع قهر سیاسی در بین جریان اصلاح‌طلب وجود دارد و در این دوره نیز تلاش می‌کنند آرای خاکستری و سیاه و جریان‌های مختلف را با خود همراه کند تا جریان اصول‌گرا رأی نیاورد و حتی ممکن است انتخابات به ‌دور دوم کشیده شود.

کنعانی‌مقدم به برخی بداخلاقی‌های رخ‌داده در جریان مناظرات مانند رفتار محمد فاضلی کارشناس همراه پزشکیان اشاره کرد و افزود: قطعاً چنین رفتارهایی دور از شأن مردم ایران است و موجب ریزش کلی آراء می‌شود و باید کسانی که در مناظرات شرکت می‌کنند از سطح بالاتری برخوردار باشند.

وی در نهایت ابراز کرد که مردم ایران نسبت به انقلاب و کشورشان دغدغه‌مند هستند و در بزنگاه‌ها و برهه‌های حساس همواره در صحنه حاضر شده و حماسه‌آفرینی می‌کنند و قطعاً این بار نیز با درایت و بصیرت حضور باشکوهی در انتخابات خواهند داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از