حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
معاون بهداشت علوم پزشکی استان سمنان:

شیوع سالک ۹۰ درصد کاهش یافت

شیوع سالک ۹۰ درصد کاهش یافت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: شیوع سالک در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان طی ۲ سال گذشته و در دولت سیزدهم، با اقدامات انجام شده ۹۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ سعید کساییان در رابطه‌ با وضعیت ابتلا به سالک در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، گفت: سال گذشته ۵۰ نفر در نقاط مختلف تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به بیماری سالک مبتلا شدند.

 

وی ادامه داد: طبق گزارش‌ها ۲ سال پیش ابتلا به سالک یک هزار نفر در نقاط مختلف استان سمنان ثبت شده بود که اکنون با اقدامات انجام شده به حدود ۵۰ بیمار کاهش‌یافته است.

 

وی بیان کرد: ابتلا به سالک فقط مربوط به شهرستان دامغان نیست و به‌صورت موردی در دیگر مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز گزارش می‌شود.

 

کساییان تصریح کرد: داروهای لازم برای درمان سالک مانند تانک ازت به میزان کافی در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تأمین شد و نگرانی بابت کمبود این قلم دارویی وجود ندارد.

 

وی یادآور شد: امسال یک مورد ابتلا به سالک در مردادماه و بین سه تا چهار مورد در شهریورماه در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گزارش شد.

 

وی افزود: اوج شیوع سالک در آبان‌ماه است، اما در دیگر ماه‌های سال نیز احتمال ابتلا به سالک وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی در این زمینه قرار دارد.

 

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: با مقایسه گزارش‌های مربوط به ابتلا به سالک از ابتدای امسال تا کنون در مقایسه با سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود امسال نیز مانند سال گذشته سالک شیوع چندانی نداشته و آمار مانند پارسال باشد.

 

ایرنا

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از