سرپرست ثبت احوال استان سمنان مطرح کرد:
صدور ۲۷ هزار شناسنامه در استان سمنان
سرپرست ادارهکل ثبت احوال استان سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۷ هزار و ۲۶۹ شناسنامه و ۱۰ هزار و ۴۸۵ کارت ملی هوشمند در استان سمنان صادر شده است.
طاهره شِکَری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به میزان ولادت در استان سمنان اظهار کرد: طی هفت ماه نخست سال جاری، ۵ هزار و ۷۹ مورد ولادت در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲/۳- درصد کاهش داشته و این آمار، زنگ خطری برای کاهش نرخ رشد جمعیت در استان بهشمار میرود.
سرپرست ادارهکل ثبت احوال استان سمنان از افزایش میزان وفات خبر داد و افزود: در سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۹۵۰ مورد فوت در استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۲/۷ درصد افزایش داشته است.
شِکَری با اشاره به کاهش ازدواجها در استان بیان کرد: در هفت ماه نخست سال جاری حدود یکهزار و ۷۱۸ ازدواج در استان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۳/۷- درصدی روبهرو بوده است.
وی از کاهش طلاق در استان خبر داد و عنوان کرد: در همین بازه زمانی ۸۵۴ مورد طلاق ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۰/۵- درصدی را نشان میدهد و اگرچه این کاهش بسیار اندک است اما میتواند نویدبخش توجه بیشتر به نهاد خانواده باشد.
شِکَری با اشاره به نامهای پرطرفدار ثبتشده در سال جاری اظهار کرد: در میان نامهای پسرانه امیرعلی، امیرحسین، علی، حسین و آیهان و در میان نامهای دخترانه، فاطمه، پناه، ماهلین، زهرا و فاطمه زهرا به ترتیب در صدر نامهای محبوب امسال قرار دارند.
سرپرست ادارهکل ثبت احوال استان سمنان با تأکید بر ضرورت بهروزرسانی مدارک هویتی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۷ هزار و ۲۶۹ شناسنامه و ۱۰ هزار و ۴۸۵ کارت ملی هوشمند صادر شده و توصیه میشود حداقل افرادی که مدارک هویتی قدیمی دارند برای اخذ مدارک هوشمند و مکانیزه اقدام کنند.
شِکَری ادامه داد: زیرا این مدارک هوشمند بهدلیل مقاومت در برابر جعل و سوءاستفاده نیاز اساسی برای دسترسی به خدمات عمومی نیز بهشمار میروند.
وی با بیان اینکه بر اساس مصوبات شورای عالی اداری و در راستای چابکسازی خدمات برخی وظایف ادارات ثبت احوال به دفاتر پیشخوان محول شده است، ابراز کرد: در شهرستان سرخه صدور شناسنامه و کارت ملی از طریق دفتر پیشخوان انجام میشود که از یک ماه پیش آغاز به کار کرده و با ظرفیت سابق در حال ارائه خدمات است.
شِکَری با اشاره به نتایج سامانه رضایتسنجی مردمی گفت: میزان رضایت مردم از خدمات ارائهشده بیش از ۱۲ درصد بوده و نشاندهنده تلاشهای مستمر برای ارتقاء کیفیت خدمات و جلب اعتماد عمومی است.
وی ابراز کرد: ادارهکل ثبت احوال استان سمنان با ارائه آمارهایی دقیق و اقداماتی هدفمند نشان داده که برای پاسخگویی به نیازهای روزافزون جامعه و تحول در خدمات خود آماده است.
انتهای خبر/