حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
مرآت گزارش می‌دهد؛

طرح جدید توزیع کتاب درسی در دامغان

طرح جدید توزیع کتاب درسی در دامغان

مدتی است که با هدف بهبود عملکرد در فرایند ارائه و توزیع کتاب‌های درسی ثبت‌نام برای دریافت این کتاب‌ها به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و نیاز به حضور در مدارس یا مراکز فروش برای ثبت‌نام کتاب‌های درسی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ دریافت کتاب‌های درسی مانند سابق نیست که پدر و مادرها از کتاب‌فروشی‌ها و یا فروشگاه‌های لوازم‌التحریر کتاب‌های درسی دانش‌آموزان را تهیه کنند. 

مدتی است که با هدف بهبود فرایند ارائه و توزیع کتاب‌های درسی ثبت‌نام برای دریافت این کتاب‌ها به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و نیاز به حضور در مدارس یا مراکز فروش برای ثبت‌نام کتاب‌های درسی نیست.

سامانة فروش و توزیع مواد آموزشی با هدف تسهیل در خرید کتاب‌های درسی توسط سازمان آموزش و پرورش راه‌اندازی شده تا امکانی را فراهم کند که دانش‌آموزان و والدین آن‌ها بتوانند کتاب‌های درسی مقطع موردنظرشان را خریداری کنند.

هدف از طرح‌های نوآورانه، ارتقاء کیفیت آموزش است

میثم حیدرهایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به طرح جدید توزیع کتاب‌های درسی در دامغان گفت: امسال برای تسهیل در توزیع کتاب‌های درسی، طرح جدیدی در دامغان اجرا شده است که هدف آن بهبود فرایند توزیع است.

رئیس آموزش و پرورش دامغان در ادامه افزود: این طرح به‌گونه‌ای است که حواله کتب درسی توسط والدین از مدارس دریافت شده و آن‌ها با مراجعه به مرکز توزیع کتاب و ارائه حواله، کتب درسی پایه موردنظر را دریافت می‌کنند.

حیدرهایی عنوان کرد: در مرکز توزیع کتب درسی با ایجاد یک سیستم نوبت‌دهی منظم و بسته‌بندی کتاب‌های درسی به تفکیک هر پایه فرایند دریافت کتاب‌ سریع‌تر و آسان‌تر شده است.

وی به نحوه توزیع کتب درسی در سال‌های گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: در سال‌های گذشته، توزیع کتاب‌های درسی به‌صورت متمرکز در مدارس انجام می‌شد و مدیران مدارس موظف بودند که کتاب‌ها را از مراکز توزیع دریافت کنند و سپس آن‌ها را بین دانش‌آموزان توزیع کنند.

حیدرهایی اظهار داشت: این فرایند نه‌تنها زمان‌بر بود، بلکه چالش‌های زیادی همچون کمبود منابع، بی‌نظمی و نارضایتی والدین و دانش‌آموزان را به همراه داشت و برخی مدارس تا اَواخر مهرماه درگیر توزیع کتاب بوده‌اند‌.

رئیس آموزش و پرورش دامغان خاطرنشان کرد: اما امسال با تغییر رویکرد در توزیع کتاب این مشکلات برطرف شده و این تغییر نه‌تنها زمان انتظار برای دریافت کتب درسی را به حداقل رسانده، بلکه احساس راحتی و آرامش بیش‌تری را برای مدیران مدارس، والدین و دانش‌آموزان فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: کتاب‌های هر پایه به صورت مجزا آماده و بسته‌بندی شده‌اند و این موضوع سبب تسریع در فرآیند توزیع شده و والدین دیگر نگرانی بابت کمبود کتاب یا ناهماهنگی‌های احتمالی ندارند.

این مقام مسئول در مورد ساعات توزیع کتاب توضیح داد: برای تسهیل در دریافت کتاب، والدین می‌توانند در دو نوبت صبح ۸ الی ۱۲ و بعد از ظهر ۴ الی ۲۰ برای دریافت کتب درسی به مرکز توزیع مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه این طرح سبب کاهش بار کاری مدیران مدارس شده است، ابراز کرد: مدیران اکنون می‌توانند بر روی وظایف آموزشی و تربیتی تمرکز بیش‌تری داشته باشند و زمان کم‌تری را صرف توزیع کتاب‌ها کنند.

حیدرهایی در نهایت ابراز کرد: هدف ما همواره تلاش برای اجرای طرح‌های نوآورانه، و ارتقاء کیفیت آموزش است و امیدواریم که این طرح جدید برای توزیع کتاب‌های درسی بتواند گامی مؤثر در جهت تسهیل فرآیندهای آموزشی باشد.

فرآیند تهیه کتاب‌ها تسهیل یافته است

سید علی حسینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با انتقاد از نحوه توزیع کتب درسی در  سال‌های گذشته گفت: در سال‌های گذشته ما همواره نگران بودیم که آیا فرزندانمان به موقع کتاب‌های مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد یا خیر و این موضوع سبب استرس فرزندانمان و همچنین نگرانی‌های زیادی برای ما شده بود.

والد دانش‌آموز در ادامه افزود: اکنون با اجرای طرح جدید توزیع کتاب‌های درسی در دامغان، احساس آرامش بیش‌تری داریم و این طرح به ما این امکان را می‌دهد که با استفاده از دستگاه‌های نوبت‌دهی، نوبت خود را دریافت کرده و در زمان مشخصی به باجه مربوطه مراجعه کنیم. 

حسینی عنوان کرد: کتاب‌های درسی هر پایه به طور منظم بسته‌بندی و آماده شده‌اند که این موضوع باعث سرعت بخشیدن به فرآیند توزیع می‌شود و ما به راحتی می‌توانیم با ارائه نوبت خود، کتاب‌ها را در کم‌ترین زمان ممکن دریافت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان به‌ویژه رئیس آموزش و پرورش بابت اجرای این طرح تشکر می‌کنیم زیرا این اقدام نه‌تنها زندگی ما والدین را تسهیل کرده، بلکه به فرزندانمان نیز کمک کرده است تا با انگیزه بیش‌تری به تحصیل بپردازند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از