حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه آغاز شد

طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه  آغاز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: طرح نوروزی خدمات سلامت از ۲۴ اسفندماه سال جاری آغاز و تا ۱۸ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، کامران قدس در نشست خبری پیش از ظهر امروز با جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات به تشریح خدمات سلامت در نوروز ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: طرح نوروزی خدمات سلامت از ۲۴ اسفندماه سال جاری آغاز و تا ۱۸ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد. 

وی افزود: سال گذشته این طرح در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز و تا ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ انجام شد که در آن بازه زمانی ۸۵ هزار خدمت به مردم ارائه شد که ۷۵ درصد آن در حوزه درمان، ۲۰درصد در حوزه بهداشت و 5 درصد نیز در حوزه اورژانس ۱۱۵ بوده است.

بنا به گفته قدس از 5 درصد خدمات ارائه شده در بحث اورژانس ۱۱۵ تنها یک درصد ترافیکی بوده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بحث بودجه تخصیصی به این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: توانسته‌ایم در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن یعنی ۱۴۰۰ افزایش بودجه‌ای ۲۵ درصدی و در سال جاری نیز نسبت به سال قبل افزایش بودجه‌ای ۱۵درصدی را داشته باشیم.

زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار 6 دقیقه است

پژمان قرائیان، نیز در این نشست اظهار کرد: از ۲۴ تا ۲۷ اسفندماه سال جاری و در بازه زمانی چهارروزه، تعداد ۱۰ هزار و ۳۱۵ نفر به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مراجعه کرده‌اند. 

وی اضافه کرد: از این تعداد مراجعه‌کننده ۹ هزار و ۲۵۹ نفر به‌صورت سرپایی مداوا شده و یک هزار و ۵۰۶ نفر بستری شدند

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ابراز کرد: از تعداد ۱۰ هزار و ۳۱۵ نفری که در چهار روز اخیر به مراکز درمانی این استان مراجعه کرده‌اند، ۸۰ نفر تصادفی و ۱۰ هزار و ۲۳۵ نفر نیز بیماران غیرتصادفی بوده‌اند که ۱۶ نفر از این بیماران فوت کرده‌اند.

قراییان عنوان کرد: در چهار روز گذشته ۴۹۹ مأموریت در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده است که از این تعداد ۳۰۷ مأموریت در حوزه شهری و ۱۰۲ مأموریت نیز در حوزه جاده‌ای بوده است.

ادامه داد: در این مدت ۹۲۶ مورد نیز واکسیناسیون از بدو تولد تا دیگر موارد واکسینه انجام شده است.

. رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: ۴۳۷ مورد بازدید طی چهار روز گذشته از اماکن عمومی در حوزه رعایت مسائل بهداشتی انجام شده است و ۹۱ مورد نیز بازدید از کارخانه‌های صنعتی صورت‌گرفته است.

قراییان خاطرنشان کرد:۹۴۲ بازدید نیز از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی در سطح استان سمنان در این روزهای پایانی سال انجام شده است. 

وی از کشف ۲۴۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در استان نیز با بازدیدها و سرکشی‌های انجام شده این دانشگاه خبر داد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به ویزیت درمانی ۲ هزار و ۱۲۱ نفر در مراکز تحت پوشش این دانشگاه در سطح استان گفت: یک هزار و ۸۰۰ واحد تزریق سرم هاری نیز انجام شده است.

قراییان در ادامه به تشریح خدمات انجام شده طی ۱۱ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: 7 هزار و ۸۷۵ ماموریت در حوزه حوادث مرتبط با حمل و نقل جاده ای در این مدت انجام شده است.

وی عنوان کرد: در ۱۱ ماه گذشته ۱۱۰ هزار و ۱۱۵ تماس با اورژانس ۱۱۵ در استان ثبت شده است که از این تعداد ۶ هزار و ۹۴۶ تماس مزاحمت تلفنی بوده است

. رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان یادآور شد: مدت زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیماران در حوزه شهری در حال حاضر در استان سمنان ۶ دقیقه و ۳۰ثانیه و در حوزه جاده‌ای نیز ۱۰ دقیقه است. 

وی در مورد فعالیت اورژانس پیش بیمارستانی بانوان در استان سمنان نیز گفت: در ۱۱ماه گذشته ۲۶۶ماموریت انجام شده است.

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: رضایت مردم از اورژانس پیش بیمارستانی بیش از ۹۲ درصد است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از