حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان خبر داد:

عضویت پُرتعداد نوجوانان سمنانی در تیم‌های ملی

عضویت پُرتعداد نوجوانان سمنانی در تیم‌های ملی

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: بیش از ۸۵ درصد عضویت ورزشکاران استان سمنان در تیم‌های ملی، مربوط به رده سنی زیر ۱۵ سال است و این آمار نشان از توجه به سنین پایه در شکوفایی ورزش و قهرمان‌پروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ سید محمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان در نشست مجمع‌عمومی سالانه با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در سالن همایش پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: استان سمنان در بخش مربیان و داوران ورزشی در عرصه ملی حرف برای گفتن دارد.

 

وی ادامه داد: جمعیت استان سمنان نزدیک به یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، اما همین جمعیت اندک در رشته‌های مختلف ورزشی در بخش قهرمانی چهره‌های درخشان داشته است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: توسعه ورزش قهرمانی و استعدادیابی دوره پایه از اولویت‌ها و رویکردهای مهم این اداره کل است.

 

تقویت ورزش فوتبال استان سمنان نیازمند حمایت مالی و معنوی است

رئیس هیئت فوتبال استان سمنان بیان کرد: سمنان از لحاظ زیرساخت‌ها جزو استان‌های کم‌برخوردار کشور محسوب می‌شود، اما ظرفیت‌های خوبی در این استان وجود دارد و حمایت مالی و معنوی لازمه تقویت فوتبال استان سمنان است.

 

سید حسین زرگر تصریح کرد: چتر حمایتی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان همواره برای شکوفایی ورزش پرطرف‌دار فوتبال در استان وجود دارد، اما حمایت مالی از محل اعتبارات ملی ضرورت حیاتی در این بخش است.

 

زرگر اظهار داشت: نگاه خاص به استعدادها در ورزش فوتبال استان سمنان زمینه‌ساز شکوفایی این ورزش در استان است و انتظار می‌رود این موضوع در عرصه ملی مدنظر باشد.

 

رئیس هیئت فوتبال استان سمنان با اشاره به فعالیت مربی‌های توانمند در استان سمنان، افزود: مربیان توانمند استان به دلیل نبود تیم لیگ برتری در استان، دیده نمی‌شوند و انتظار می‌رود از مربیان استان در استعدادیابی‌ها استفاده و از ظرفیت آنان به‌صورت کاربردی بهره‌گیری شود.

 

گفتنی است، استان سمنان از داشتن تیم در لیگ برتر و لیگ‌های دسته یک و دو فوتبال کشور محروم است؛ ولی در فوتبال ساحلی دارای دو تیم در لیگ دسته یک بود که در مجموع امتیاز یک تیم واگذار شد. استان سمنان در رشته فوتبال دارای چند بازیکن شاخص، مربیان و داوران نام‌آور کشوری است.

 

ایرنا

 

پایان پیام/

 

عضویت پُرتعداد نوجوانان سمنانی در تیم‌های ملی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از