حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/31 شمسی | 2024/05/20 میلادی
مسئول نظارت و بازرسی اداره صمت استان سمنان:

فروش نامتعارف نان نیاز به دریافت کد دارد

فروش نامتعارف نان نیاز به دریافت کد دارد

مسئول نظارت و بازرسی اداره صنعت،معدن و تجارت استان سمنان گفت: سامانه «نانینو» به‌صورت هوشمند میزان فروش متعارف هر نانوایی را مشخص می‌کند و دریافت بیشتر نان نیاز به ثبت‌نام و دریافت کد دارد.

حمیدرضا طحان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در خصوص نحوه بازرسی از واحدهای نانوایی بر اساس سامانه «نانینو» گفت: این سامانه تحت‌نظر سازمان جهاد کشاورزی راه‌اندازی شده و اطلاعات نانوایان در این سامانه ثبت و ضبط شده و بازرسان اداره صنعت و معدن و تجارت نیز به آن دسترسی داشته و بر اساس عملکردی که به‌صورت هوشمند ثبت می‌شود نظارت بر واحد‌های نانوایی را انجام می‌دهند.

مسئول نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه افزود: تعداد کیسه‌های موجود و مطابقت آن با نانی که پخته شده و سهمیه‌های دریافتی و ساعت کاری و کیفیت نان واحد نانوایی به‌صورت حضوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 
این مقام مسئول در مورد سهمیه آرد نانوایان نیز توضیح داد: این سامانه به‌صورت هوشمند میزان سهمیه نانوایان بر اساس تعداد نان‌هایی که پخته و سامانه مورد پذیرش قرار داده، در ماه‌های آتی مشخص می‌کند و مثلاً اگر بیش از مقدار متعارف خرید انجام شود سامانه این را نمی‌پذیرد و سهمیه آن  واحد در ماه‌های آتی کاسته می‌شود. 

طحان اذعان کرد: نانوایان ابتدا با این سامانه آشنا نبودند و میزان سهمیه آنها کم می‌شد؛ اما در حال حاضر و پس از یک سال از گذشت این طرح تقریباً تمام واحدهای نانوایی با این سامانه آشنا شده‌اند، البته نیازی به حضور دائم بازرسان نیست؛ چون سامانه به سمت هوشمند شدن پیش می‌رود.

وی در رابطه با تخلف برخی واحدهای نانوایی و انجام تراکنش برای کسب سهمیه بیشتر نیز اذعان داشت: کارت‌های تکراری را سامانه شناسایی می‌کند و از سهمیه آرد واحدهای نانوایی طی ماه‌های آتی کاسته می‌شود.

وی در رابطه ‌با محدودیت عرضه نان به عموم مردم نیز تصریح کرد: سامانه به‌صورت هوشمند میزان متعارف فروش هر واحد نانوایی را مشخص می‌کند و افرادی که نیاز به دریافت نان خارج‌ازحد متعارف دارند؛ مانند کسانی که برای شرکت‌ها نان خریداری می‌کنند باید در سامانه ثبت‌نام و کد مخصوص را دریافت کنند.

طحان در نهایت ابراز کرد که افرادی عادی که بیش از مقدار متعارف در برخی موارد نیاز به خرید نان دارند باید طی چند مرحله خرید را انجام دهند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از