حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/30 شمسی | 2024/05/19 میلادی
جهادگران نمونه در گفتگو با «مرآت»:

فصل جدید خدمت‌رسانی با جهادگران رقم می‌خورد

فصل جدید خدمت‌رسانی با جهادگران رقم می‌خورد

جهادگران نمونه گفتند: گروه‌های جهادی و جهادگران تنها برای رضای الهی و بی‌منت در مسیر خدمت به خلق قدم گذاشته‌اند و با حل معضلات جامعه امیدآفرینی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، گروه‌های جهادی نماد اتحاد و همبستگی هستند که در آن افراد از گروه‌ها و سلایق و تفکرات متفاوت با یکدیگر همراه می‌شوند تا ایرانی آباد را بسازند.

کسانی که بی‌ادعا و خالصانه و تنها برای رضای خدا به میدان جهاد قدم می‌گذارند و بی‌منت در دورافتاده‌ترین مناطق کشور خدمت خالصانه می‌کنند و بذر امید را در دل مردم محروم می‌کارند. کسانی که به دنبال نام و نشان نیستند و تنها هدفشان رضای الهی است 

ازاین‌رو با برخی از این افراد به گفتگو نشستیم و در مورد کارهایی که انجام داده و نحوه ارائه خدمت آنها به گفتگو پرداخته‌ایم.

در بسیج خدمت به خلق مهم است

علی نجاریان در گفتگو با خبرنگار «مرآت» با بیان اینکه هدف ما از ارائه خدمت تنها زدودن رنگ فقر از جامعه است، بیان کرد: وقتی در کشور مشکل اقتصادی و تورم و معضلات این‌چنینی وجود دارد وظیفه ما ایجاد اشتغال و کمک به مردم برای داشتن رفاه اقتصادی است.

این جهادگر نمونه در ادامه افزود: در گروه‌های جهادی شاید تخصص و مهارت خاص آن‌قدر مدنظر باشد؛ بلکه آنچه که مهم است حضور عاشقانه و برای گره‌گشایی از خلق است که باعث می‌شود روز و شب کارکنیم و به لطف خداوند نتایج خوبی حاصل شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده این گروه جهادی در دو بخش معیشتی و اشتغال‌زایی گفت: در بخش فروشگاهی و خدمات خدماتی را با استفاده از ظرفیت افراد متخصص ارائه می‌کنیم و کمک می‌کنیم تا محصولات گروه‌های جهادی به فروش رسیده و درآمدی ایجاد شود.

نجاریان با بیان اینکه پایگاه پنج‌تن آل عبا سمنان یکی از مجهزترین پایگاه‌های جهادی است، گفت: این پایگاه هم برخوردار از شاخه‌ها و زیرشاخه نیکوکاری است و هم در بحث صندوق و وام قرض‌الحسنه و مباحث معیشتی و اشتغال فعال است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال کارگاهی‌هایی ایجاد کرده‌ایم که البته فعالیت این کارگاه‌ها به‌صورت مشترک بین دو پایگاه مرضیه و پایگاه پنج‌تن به‌صورت گروهی انجام می‌شود برای مثال یک کارگاه تولید سنگ مصنوعی، یک کارگاه مواد غذایی خانگی و... و در بخش خدماتی نیز اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی به‌صورت ماهانه یک‌بار ویژه نیازمندان در دستور کار قرار داده‌ایم.

این جهادگر نمونه یکی از دغدغه‌های اصلی خود را باتوجه‌به حجم و گستردگی کارها در بخش‌های مختلف حمایت و پشتیبانی و عدم سنگ‌اندازی‌ها عنوان کرد.

منویات رهبری را الگو قرار داده‌ایم

مرضیه رجبی دیگر جهادگر سمنانی نیز از جمله اقدامات و فعالیت‌های جهادی پایگاه بسیج مسجد علی ابن ابی‌طالب را برپایی 15 دوره کلاس آموزشی رایگان ویژه 180 نفر از بانوان در زمینه اشتغال و توانمندسازی آنها عنوان کرد. 

وی در مورد اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به نیازمندان نیز گفت: در این زمینه از ظرفیت خیران استفاده می‌کنیم برای مثال خیران مبلغی را می‌گذارند و از کارکرد حساب آنها به‌صورت وام قرض‌الحسنه به نیازمندان تسهیلات ارائه می‌کنیم.

این جهادگر بسیجی با اشاره به ارتباط‌گیری بسیار خوبی که با مربیان آموزشی محل انجام شده است، گفت: کلاس‌های آموزشی از جمله خیاطی، آشپزی و یا آموزش زبان انگلیسی را به‌صورت کاملاً رایگان برای نیازمندان در دستور کار داریم و برای دیگر افراد محل نیز با قیمتی بسیار پایین‌تر از دوره‌های آموزشی که در دیگر مراکز برگزار می‌شود، کلاس‌ها برگزار می‌شود و در پایان نیز مدارک معتبر مربوطه به آموزش‌دیدگان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به آموزش 700 نفر در کلاس‌های آموزشی این پایگاه گفت: چهار نفر از مدیران مدارس محله در هیئت اندیشه‌ورز ما عضو هستند و ارتباط بسیار خوبی بین مدیران مدارس و پایگاه برقرار شده است.

این جهادگر نمونه از دیگر اقدامات خوب این پایگاه را ارتباط‌گیری بسیار مطلوب با باغداران استانی و خارج از استانی عنوان کرد و گفت: برای مثال پسته یا میوه‌های هر فصل را به‌صورت رایگان از باغداران خریداری کرده  و بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌کنیم. 

رجبی با اشاره به نقش بسیج و گروه‌های جهادی در راستای تحقق شعار سال گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر کار مردم را به مردم واگذار کنید بهتر جواب می‌گیرید ما نیز این سخن را الگوی کار خودمان قرار داده‌ایم و بر همین اساس فعالیت‌ها و برنامه‌های خودمان را پیش می‌بریم.

گروه‌های جهادی امیدآفرینی می‌کنند

صدیقه دوست‌محمدیان مسئول گروه جهادی شهیده نرگس حیدرپور پایگاه الزهرا حوزه حضرت فاطمه (س) سمنان نیز عنوان کرد: وقتی جهادگران در هر محله با استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های موجود اقدام به حل مشکلات می‌کنند در راستای  منویات رهبری گام برداشته و به امید آفرینی کمک می‌کنند.

وی در ادامه افزود: بیشترین تمرکز و کار ما در حوزه معیشت، تحصیل، اردوهای جهادی و درمان افراد نیازمند و کم‌برخوردار است.

 وی بیان کرد: یک کارگاه خیاطی را با کمک بنیاد علوی را در مسجد دو سال است راه‌اندازی کرده‌ایم و در مکان پایگاه فعالیت دوخت انواع وسایل آشپزخانه و کیسه‌های خوراکی و جانماز دیگر وسایل انجام می‌شود.

این جهادگر نمونه  بیان کرد: برپایی موکب پذیرایی و فرهنگی نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که در مناسبت‌های مختلف در دستور کار قرار دارد. 

وی عنوان کرد: خوشبختانه با برپایی کارگاه خیاطی در این پایگاه توانسته‌ایم برای پنج نفر از بانوان اشتغال ایجاد کنیم که قطعاً با توسعه کارگاه‌ها نیروها افزایش‌یافته و بحث اشتغال‌زایی برای متقاضیان و افراد نیازمند به نحو مطلوبی انجام خواهد شد. 

دوست‌محمدیان با اشاره به فعالیت گروه جهادی این پایگاه در عرصه و شرایط مختلف از جمله کرونا و...عنوان کرد: مرکز نیکوکاری این پایگاه 90 خانواده نیازمند را زیر پوشش خود دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از