حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان:

قاموس زندگی پیشوای شیعیان اجرای عدالت بود

قاموس زندگی پیشوای شیعیان اجرای عدالت بود

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان گفت:مولای متقیان دارای خصوصیات منحصربه‌فردی بود که تنها در قاموس زندگی پیشوای شیعیان یافت می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا شمس‌الدین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» در رابطه با ویژگی‌ها و ابعاد وجودی حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) گفت: مولای متقیان دارای خصوصیات منحصربه‌فردی بود که تنها در قاموس زندگی پیشوای شیعیان یافت می‌شود.

وی در ادامه افزود: حضرت علی (ع) به دنبال خلافت ظاهری نبود؛ بلکه برای اجرای عدالت بر سرکار آمد و خود امام معصوم نیز در کلامی بیان فرمودند که «اگر قرار نبود حقی به حق‌دار برسد این خرقه بی‌ارزش را به اهل دنیا و اهل خودش واگذار می‌کردم».

بنا به گفته رئیس ستاد اقامه نماز حضرت علی برای اجرای عدالت هزینه پرداخت کرد و آن هم شهادت بود و البته کسانی که از جور حاکمان ظالم تشنه اجرای عدالت بودند و با تأخیر ۲۵ساله به حضرت علی رجوع کردند در نهایت به امام خود خیانت کرده و او را به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین  شمس‌الدین دررابطه‌با ابعاد حکمرانی زندگی حضرت امیرالمؤمنین بیان کرد: در زمان امام علی (ع) کسانی در رأس حکومت قرار گرفتند که از مستضعفین و شیعیان واقعی پیرو وی بودند و امروز این عنوان تحت شایسته‌سالاری در جامعه مطرح می‌شود که باید مسئولین و مدیران وقت در برنامه‌ریزی‌های خود این مهم را مدنظر قرار دهند.

بنا به گفته رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان، امیرالمؤمنین در حد پایین‌ترین فرد جامعه خود زندگی می‌کرد و مردم به وجود امام خود دلخوش بودند که امیرشان مانند آنها زندگی می‌کند و این موضوع در جامعه امروز به‌شدت موردنیاز است که مسئولین این ساده‌زیستی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی در نهایت به ویژگی دیگر از حضرت امیرالمؤمنین اشاره داشت و افزود: خصلت دیگری از  حضرت امیر جامع اضداد بودن وی است و همان کسی که برق ذوالفقارش چشم دشمنان را کور می‌کرد با رقت قلب تمام  نان و خرمان را در پشت درهای مستمندان می‌برد و این سلوک و شیوه تنها در قاموس زندگی امیرالمؤمنین یافت می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از