حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان:

رأی‌دهی با 5 مدرک هویتی امکان‌پذیر است

رأی‌دهی با 5 مدرک هویتی امکان‌پذیر است

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان گفت: در قانون جدید انتخابات ۵ نوع مدرک شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت جهت ارائه در پای صندوق‌های قابل‌پذیرش است.

عباس قندالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اهمیت بالای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در هیچ انتخاباتی سابقه نداشته که یک سال قبل از شروع انتخابات برای هوشیار کردن مسئولین و ملت سخنرانی کنند و درحالی‌که  سخنرانی‌های مکرر اخیر ایشان نشان‌دهنده شرایط حساس کشور در جهت جلی مشارکت حداکثری است. 

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان تصریح کرد: حضور ملت ایران در پای صندوق‌های رأی موجب حفظ و ثبات اقتدار جمهوری اسلامی ایران شده و با حرکت انقلابی و سیاسی ملت، دشمنان در رسیدن به اهداف پوشالی شکست خواهند خورد.

وی ضمن دعوت از آحاد مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی تصریح کرد: ملت ایران در تمامی عرصه‌ها پابه‌پای انقلاب در حفظ ارزش‌های نظام و رفع مشکلات حضوری پررنگ داشته‌اند و مسلماً در انتخابات پیش رو حضوری پرشور و دشمن‌شکن خواهند داشت.

قندالی در خصوص شرط سنی رأی‌دهندگان با اشاره به قانون انتخابات اظهار کرد: متولدین ۱۱ اسفندماه سال ۱۳۸۴ و ماقبل (۱۸ سال کامل) می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و طی قانون جدید انتخابات دردست‌داشتن شناسنامه الزامی نیست؛ اما بهترین مدرک جهت حضور در پای صندوق‌های رأی شناسنامه محسوب می‌شود.

مدیرکل اداره ثبت‌احوال استان سمنان تصریح کرد: در قانون جدید انتخابات پنج نوع مدرک شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت جهت ارائه در پای صندوق‌های قابل‌پذیرش است، اما افراد دارای شناسنامه‌های قدیمی می‌بایست کد ملی خود را همراه داشته باشند.

وی در خصوص کارت ملی هوشمند خاطرنشان کرد: افرادی که کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده‌اند، رسید دریافتی آنها حاوی کد ملی و رهگیری است و برای حضور در پای صندوق‌های رأی مشکلی نخواهند داشت.

قندالی خاطرنشان کرد: کارکنان اداره کل ثبت‌احوال در هفته منتهی به انتخابات، روزهای تعطیل و حتی در روز انتخابات جهت پیگیری امورات و رفع مشکلات احتمالی رأی‌دهندگان در ادارات مربوطه حضور خواهند داشت و افرادی که کد ملی در دسترس ندارند می‌توانند با حضور در ادارات کد ملی خود را دریافت کنند.

مدیرکل اداره ثبت‌احوال استان سمنان در رابطه‌ با اقدامات همسو با روند برگزاری انتخابات افزود: ۱۶ دفتر پیشخوان در سطح استان مستقر بوده که این دفاتر موظف هستند یک‌سری خدمات ثبت‌احوال را ارائه دهند و روزهای منتهی به انتخابات تمام شناسنامه‌های که در دست دارند را به متقاضیان تحویل دهند.

وی تصریح کرد: طی تعاملات و پیگیری از ستاد انتخابات استان نمایندگان فرماندارها که در پای صندوق‌های رأی حضور دارند با دردست‌داشتن شماره تماس‌های اداره کل ثبت‌احوال می‌توانند جهت حضور حداکثری، با احراز هویت افرادی که شماره ملی در دست ندارند طی تماس تلفنی مشکل آنها را مرتفع کنند.


انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از