حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه قائم (عج) استان سمنان :

دشمن از اندیشه انقلاب اسلامی می‌ترسد

دشمن از اندیشه انقلاب اسلامی می‌ترسد

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه قائم (عج) استان سمنان گفت: تفکر انقلاب اسلامی ایران دشمنان را به چالش کشانده است؛ لذا احساس خطر می‌کنند و این تفکر برای آنها رعب‌آور است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حسینی دیباجی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»،ضمن تبریک آغاز ۴۶ سالگی انقلاب اسلامی  به‌تمامی ملت غیور ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران از نظر زمانی در شرایط بسیار حساسی شروع شد؛ چون بعد از جنگ جهانی دوم دو ابرقدرت شرق و غرب دنیا را بلوک‌بندی کردند و کشورها را بین خود تقسیم کردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه قائم (عج) استان سمنان اظهار کرد: بعد از جنگ جهانی دوم در حقیقت مرحله نهایی کمونیسم و لیبرالیسم مطرح بود و شوروی سبک زندگی کمونیستی و آمریکا سبک زندگی لیبرال دموکراسی را به دنیا ارائه داد در این شرایط حضرت امام خمینی (ره) قیام کرد و یک حرف نوع و سبک زندگی جدید و تفکر ناب به دنیا ارائه داد که با فطرت بشریت مطابقت داشت و این تفکر در دنیا مثل بمب صدا کرد.

وی در ادامه افزود: تفکر مردم‌سالاری دینی با محوریت توحید و عدالت‌خواهی در مکان و زمان خاصی به وقوع پیوست که کشور از نظر مکانی نیز در موقعیت بسیار حساسی قرار داشت به‌نحوی‌که «رادرفورد بیرچارد هِیز» نوزدهمین رئیس‌جمهور آمریکا جمله عجیبی راجع به کشور ایران بیان کرد، مبنی بر اینکه من گمان نمی‌کنم روی نقشه جهان کشوری مهم‌تر از ایران وجود داشته باشد چرا که دشمنان اهمیت این مکان رو خوب شناختند و آمریکا و انگلیس در تقسیماتشان ایران را برگزیدند و آمریکایی‌ها با حضور ۲۵ساله در ایران کشور را چپاول کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی دیباجی اظهار کرد: «رادرفورد بیرچارد هِیز» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اذعان داشت که ایران در چهارراه دنیا واقع شده است به‌نحوی‌که سه قاره را به هم وصل می‌کند و اگر روزی ایران با شوروی متحد شود دنیا جای امنی برای ما نخواهد بود، مواظب باشید توان دفاعی در ایران بالا نرود؛ چون اگر توان دفاعی ایران افزایش یابد هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی ایران را بگیرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه قائم (عج) استان سمنان تصریح کرد: برخی به «رادرفورد بیرچارد هِیز» می‌گفتند آن‌قدر ایران را بزرگ نکنید؛ اما وی می‌گفت اگر می‌خواهید ایران را بشناسید به تاریخ ایران مراجعه کنید .

وی دررابطه‌با مخازن مورد طمع دشمنان در ایران افزود: کشور ایران دارای ۶۴ درصد نفت در منطقه، ۴۰ درصد گاز جهان در منطقه حدود ۱۰۰ نوع منابع و بیشترین راه‌های استراتژیک مانند: جبل‌الطارق، کانال سوئز، باب المندب، تنگی هرمز در کشور ایران قرار دارد ومهد تمدن جهان و مهد ادیان جهان در ایران است و به تعبیر اروپایی‌ها قلب جهان در ایران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی دیباجی خاطرنشان کرد: یش از ۱۸۰ جلد کتاب بنام مستشرقان نوشته شده است که هرچه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تولید می‌کنند در منطقه غرب آسیا یعنی ایران که برای آنان بسیار مهم است به فروش می‌رسد آنها با سیاست‌های خاصی خود در این منطقه جنگ به پا می‌کنند و اسلحه‌شان را به فروش می‌رسانند .

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه قائم (عج) استان سمنان اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) یک تفکر جدید به ارمغان آورد دشمنان انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده بودند که مردم کشور ایران از جنگیدن با دست‌خالی نمی‌ترسند؛ چون در آن زمان کشور به تجهیزات نظامی مجهز نبود خصوصاً در زمان انقلاب آن‌چنان تجهیزات تسلیحاتی مانند تانک و توپ و هواپیما و... نداشتیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تفکر انقلاب اسلامی ایران دشمنان را به چالش کشانده بود؛ لذا احساس خطر می‌کردند و این تفکر برای آنها موجب رعب شده بود و آمریکایی‌ها بیشتر از همه عصبی بودند چون ۲۵ سال در کشور چپاول کرده بودند و مجبور شدند از کشور ایران بیرون روند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی دیباجی تصریح کرد: لذا دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی توطئه‌هایی کردند و اولین طرح آنها طرح تجزیه‌طلبی مانند خلق کرد، خلق عرب و بلوچ و جنبش مسلمانان مبارز خلق ترکمن را بر علیه ایران آغاز کردند و در واقع قومیت‌ها را هدف قرار داده بودند چندین کودتا طراحی کردند که مهم‌ترین آن کودتای نقاب معروف به نوژه بود و در این طرح ناکام ماندند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه قائم (عج) استان سمنان اذعان داشت: دشمنان پس از شکست در ایجاد اختلاف بین قومیت‌ها به سراغ منافقین رفتند و مسعود رجبی و گروهانشان را تحریک کردند و با کمک منافقین قتل‌های سیاسی‌ها را طراحی کنند و ۱۷ هزار نفر از مردم مظلوم ایران را به شهادت رساندند از جمله نخست‌وزیر و رئیس مجلس و ۷۲ تن از بهترین یاران انقلاب را به شهادت رساندند؛ ولی این انقلاب ما به فضل الهی ایستادگی کرد.

وی در ادامه جنایات آمریکا افزود: دشمن پس از ناامیدی در زمین‌زدن ایران سراغ صدام رفتند و او را تحریک کردند و مشاوره امنیتی کارتن چندباره با صدام دیدار داشت و برای صدام انگیزه‌هایی را برآورد کردند تا اینکه در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹حمله نظامی عراق به کشور ایران رقم خورد و ۸ سال تمام صدام را در حملات نظامی مورد حمایت خود قرار دادند؛ اما با مقاومت و ایستادگی ملت ایران دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک کشور را چپاول کنند و این حاصل حضور مردم در صحنه و پشتیبان انقلاب اسلامی بودن ملت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی دیباجی خاطرنشان کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی و با شهادت بسیاری از زنان و کودکان و جوانان باغیرت کشور دشمن تا زمان کنونی از هیچ فتنه و توطئه‌ای بر علیه ملت و کشور ایران کوتاهی نکرده نحوی که با جنگ ترکیبی فتنه کوی ۸۸، فتنه ۹۶ و ۹۸ و فتنه ۱۴۰۱ بحران‌های حادی را برای ایران طراحی کردند که به لطف خدا و حضور ملت در صحنه همه این فتنه‌های خنثی شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه قائم (عج) استان سمنان ضمن بیان دین‌مداری، ولایت‌فقیه و مردم‌سالاری دینی به‌عنوان سه محور اصلی کشور ایران افزود: دین‌مداری یکی از محورهای پایداری کشور ایران محسوب می‌شود و مردم با دین‌داری و نثار خون شهدا با خداوند متعال معامله کرده‌اند که همین محور مانع خستگی ملت ایران در این ۴۵ سال شده است.

وی ولایت‌فقیه را به‌عنوان دومین محور پایداری عنوان کرد و افزود: وجود و برکت ولایت‌فقیه بهترین گزینه برای اداره کشور است که دنیا و آخرت ما را تأمین می‌کند و در قانون اساسی نیز مطرح شده است که با اعتماد به اصل ولایت‌فقیه کشور توانسته است از این بحران‌ها عبور کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی دیباجی ضمن تأکید بر اهمیت ویژه مردم‌سالاری دینی در کشور افزود: وجود مردم‌سالاری دینی در کشور و محورهای مطرح شده موجب شده است که دشمنان بارها به‌صورت مکرر برای ازبین‌بردن این محورها نسخه‌ها بپیچند، اما شکست خوردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد استان سمنان تأکید کرد: دشمنان بعد از گذشت ۴۵ سال از تفکر انقلابی ملت ایران می‌ترسند و ملت غیور ایران با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه و پشتیبانی از ولایت‌فقیه یاد تفکر حضرت امام خمینی (ره) و قیام را در دل‌ها زنده کردند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از