حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/22 شمسی | 2024/09/12 میلادی
امام جمعه شهرستان دامغان:

قصور کابینه باعث تضعیف دولت می‌شود

قصور کابینه باعث تضعیف دولت می‌شود

امام جمعه شهرستان دامغان گفت: قصور در انجام وظایف کابینه باعث تضعیف عملکرد تمام اعضای دولت می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به تلاش همگانی برای ادامه راه شهید رئیسی در دولت چهاردهم، گفت: فارغ از اختلافات سیاسی، موفقیت رئیس‌جمهور منتخب در مدیریت کشور باعث سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 

امام‌ جمعه شهرستان دامغان با بیان اینکه کارآمد یا ناکارآمدی در یک دولت مختص به یک شخص نیست، افزود: قصور در انجام وظایف باعث تضعیف عملکرد تمام اعضای آن دولت می‌شود. 

وی همچنین تصریح کرد: با اجرای حکم تنفیذ از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) رئیس‌جمهور منتخب به‌عنوان کارگزار ولایت پا به عرصه می‌گذارد؛ بنابراین تمامی تصمیمات و انتخاب افراد حاضر در کابینه دولت حائز اهمیت است. 

رستمیان با تأکید بر اینکه شاخصه‌های دولت چهاردهم باید مطابق بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) باشد، گفت: کسانی که ذره‌ای با انقلاب زاویه دارند و آرمان‌های امام راحل را نادیده می‌گیرند در پیشرفت کشور مؤثر نبوده و همکار خوبی برای دولت نیستند. 

وی افزود: افرادی با تفکر غرب‌گرایی و دلبسته غرب که حل تمام مسائل را در همکاری با غرب می‌دانند از ظرفیت‌های کشور استفاده نخواهند کرد و مسئول خوبی نمی‌شوند. 

به گفته این مقام مسئول، کسانی باید در کابینه دولت حضور یابند که اهل دین و شریعت بوده و التزام کامل به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشند. 

رستمیان با بیان اینکه تداوم راه شهید رئیسی بستگی به نوع نگاه ریاست‌جمهوری دارد، گفت: رئیس‌جمهور منتخب اگر با انصاف و فارغ از اختلافات جناحی عملکرد دولت سیزدهم را مورد ارزیابی قرار دهد به نتایج مطلوبی رسیده و می‌تواند در دوره ریاست‌جمهوری خود آن‌ها را ارتقاء دهد. 

وی خاطرنشان کرد: تحلیل و گمانه‌زنی‌ها در ارتباط با نوع تفکر و اهداف دولت چهاردهم تا زمان انتخاب اعضای کابینه با چالش مواجه است و نمی‌توان نظری قطعی صادر کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از