حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

قفس ملت ایران دیپلماسی غرب‌گدایی است

قفس ملت ایران دیپلماسی غرب‌گدایی است

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: زمانی مردم ایران در قفس هستند که در نتیجه دیپلماسی غربی اقتدار کشور تحت الشعاع قرار بگیرد.

محمدحسن موسویان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به مناظره انتخاباتی شب گذشته و بیان واژه کلیدی قفس توسط مسعود پزشکیان گفت: شب گذشته مناظره پرچالشی را شاهد بودیم که برخی اظهارات مسعود پزشکیان واقعاً تأسف‌بار و نشان‌دهنده تفکر غرب‌گرای این نامزد بود.

 وی در ادامه افزود: سابقه این نوع تفکر را در دولت روحانی شاهد بودیم که تمام سیاست خارجه و مسائل اقتصادی کشور را به دیپلماسی  غربی  گره زد و کشور را با بحران فاجعه‌باری مواجه ساخت.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: همگان براین موضوع واقف هستند که بیان برخی موضوعات و استفاده از ادبیات نامناسب، توسط نامزد جناح اصلاحات به‌قصد کسب رأی از مردم در کارزار انتخاباتی بیان می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی در دولت چهاردهم باید افزایش تعامل با همه کشورهای دنیا باشد؛ اما برخلاف دیدگاه آقای پزشکیان اقتصاد ایران و سفره مردم ایران نباید تا ابد به برجام و برجام‌ها وابسته باشد. 

موسویان در ادامه افزود: در دولت سیزدهم بدون وابستگی به غرب دستاورد‌های بزرگی همچون فعالیت در سازمان‌های مهم منطقه‌ای به‌ویژه اکو؛ شانگهای، بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را کسب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با صراحت مشخص شد که کوچک شدن سفره مردم نتیجه عملکرد دولت اصلاح طلب است اما افراد حاضر در این جناح قصد وارونه نشان دادن این موضوع دارند. 

موسوی با اشاره به خسارت‌‌هایی تفکر غرب‌گرایی در کشور ابراز کرد:  اگر غرب‌گرایی دولت مصدق پاسخگو بود خاندان پهلوی تا همین امروز بر ایران پادشاهی می‌کردند؛ اما غرب‌گرایی نتیجه‌ای جز سقوط ندارد. 

وی در نهایت بیان کرد: مردم قوم ترک زبان ایران اسلامی همواره  با ستارخان و باقرخان و تفکرات میهن پرستانه شناخته می شوند و انتظار می رود این نامزد به روش اقوام خود عمل کرده و کمی تفکرات خود را اصلاح کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از