حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/04/13 شمسی | 2024/07/03 میلادی
رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان:

قیام 15 خرداد انقلاب اسلامی را بیمه کرد

قیام 15 خرداد انقلاب اسلامی را بیمه کرد

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان گفت: اگرچه قیام 15 خرداد و حوادثی از این قبیل در کشور ما تلخ و ناگوار بود، اما موجب شد کشور در برابر طمع بیگانگان بیمه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا شمس‌الدین در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه قیام پانزدهم خرداد سرنوشت‌ساز بود، گفت: وقایعی که در ۱۵ خردادماه سال ۴۲ اتفاق افتاد آن‌قدر عظیم بود که امام خمینی "ره" فرمود "من تا قیامت این روز را عزای عمومی اعلام می‌کنم"

 وی در ادامه افزود: خیزشی که بعدها در سال ۵۷ با همراهی ملت ایران اتفاق افتاد حاصل جرقه‌ای بود که در ۱۵ خرداد زده شد و مسیری روشن در برابر پیروزی نهضت اسلامی گشود.

 رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان تصریح کرد: قیام ۱۵ خرداد از حیث ظاهر مسئله زیبایی نبود، اهانت رژیم طاغوت به مرجعیت، آتش مبارزه را در ملت ایران شعله‌ور کرده و آنها مسیری را که ۱۵ خرداد ترسیم کرده بودند با نثار خون خود طی کرده؛ اما در نهایت  به پیروزی ختم شد.

شمس‌الدین با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد سندی بر جنایات طاغوت است، گفت: عکس‌العمل مردم در شهرهای قم، تهران و ورامین به موضوع دستگیری امام واکنش سخت رژیم طاغوت و ساواک را به دنبال داشت و ‌در ادامه با ورود نیروهای نظامی صدها نفر از مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند.

وی در ادامه ابراز کرد: مسائل تاریک و برخی اتفاقات مانند قیام ۱۵ خرداد و شهادت رئیس‌جمهور عزیزمان شرایط سختی را ایجاد می‌کنند؛ اما درنهایت باعث بیمه‌شدن انقلاب اسلامی و ایجاد یک بیداری عظیم در ملت می‌شود

شمس‌الدین خاطرنشان کرد: نسل امروز باید با چرایی شکل‌گیری قیام ۱۵ خرداد، پیوند ناگسستنی مردم با روحانیت و مرجعیت شیعه و حضور به‌موقع در صحنه و تغییر معادله‌ها، مبارزه با رژیم منحوس پهلوی و اسرائیل خبیث آشنا شوند. 

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی در بهترین شرایط خود در منطقه قرار دارد و اسرائیل تا دندان مسلح که سازمان ملل هم مقابلش ناتوان است در برابر ایران سرخم کرده است.

شمس‌الدین در نهایت تصریح کرد: اکنون در سی و پنجمین سالگرد از عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و شصت و یکمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد ۴۲، یاد و خاطره بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و شهدای گلگون‌کفن و حماسه‌آفرین ۱۵ خرداد را گرامی می‌داریم و بر روح آن عزیزان درود می‌فرستیم.

انتهای خبر/ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از