حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
رئیس اتحادیه گوشت و مرغ سمنان:

قیمت‌گذاری دستوری گوشت قرمز امکان‌پذیر نیست

قیمت‌گذاری دستوری گوشت قرمز امکان‌پذیر نیست

رئیس اتحادیه گوشت و مرغ سمنان گفت: قیمت فعلی گوشت قرمز موقتی است و چون امکان نظارت بر مراحل پرورش دام وجود ندارد، بسته به شرایط قیمت گوشت متغیر خواهد شد.

قاسم ویژه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به مصوبه چند هفته گذشته ستاد تنظیم بازار استان سمنان  در خصوص قیمت‌گذاری 650 تومانی گوشت قرمز در سطح استان گفت: متأسفانه این نرخ بیش‌تر برای گوشت‌های بز و میش کاربرد دارد و قیمت واقعی گوشت بره تقریباً هر کیلو 700 هزار تومان است. 

رئیس اتحادیه گوشت و مرغ سمنان در ادامه با اشاره به اعتراض دامداران نسبت به کاهش قیمت گوشت قرمز افزود: انجام قیمت‌گذاری دستوری برای قیمت گوشت قرمز به جهت آنکه مراحل پرورش و رشد دام تحت رصد ارگان‌های دامپزشکی و جهاد کشاورزی قرار ندارد کار دشواری است و بسته به شرایط قیمت آن تغییر می‌کند.

بنا به گفته ویژه، التهاب بازار گوشت قرمز با توزیع گوشت منجمد شکسته می‌شود و اگر مسئولان تدابیری بیندیشند تا این توزیع به‌صورت مداوم انجام گیرد بر روی کاهش قیمت گوشت تأثیرگذار است.

وی همچنین ابراز داشت: قیمت‌گذاری دستوری برای مرغ و تخم‌مرغ به جهت آنکه مراحل تولید گوشت سفید از جوجه‌ریزی تا کشتار مرغ تحت رصد دامپزشکی قرار دارد به‌راحتی امکان‌پذیر است. 

رئیس اتحادیه گوشت و مرغ سمنان در مورد برخی شایعات نسبت به کمبود گوشت مرغ در سطح بازار سمنان توضیح داد: این موضوع به‌دلیل تعطیلات ایام پایانی ماه صفر و پخت نذورات پیش‌ آمده بود که خوشبختانه رفع شده و مشکلی از بابت تأمین گوشت مرغ در سطح استان وجود ندارد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از