حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
امام جمعه شهرستان مهدیشهر:

ماه رمضان بهار استغفار و توبه است

ماه رمضان بهار استغفار و توبه است

امام جمعه شهرستان مهدیشهر گفت: ماه رمضان ماه استغفار و توبه به درگاه الهی است و در این ماه، رحمت و مهربانی خداوند در بالاترین حد خود قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد بارانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه خداوند به بندگانش فرصت خودسازی و تهذیب نفس را داده است و همان‌طور که پیامبر مهربانی‌ها فرمودند در این ماه گناهان سوزانده می‌شود و انسان در این فرصت به وجود آمده می‌تواند سعادت دنیا و آخرت را برای خود بخرد.

امام جمعه شهرستان مهدیشهر در ادامه با بیان اینکه ماه رمضان بهار استغفار و توبه به درگاه الهی است،افزود: در این ماه رحمت و مهربانی خداوند در بالاترین سطح قرار می‌گیرد و البته با توجه به آیه 156 سوره اعراف «وَ رَحْمَتی‏ وَسِعَتْ کُلَّ شَیْ‏ءٍ فَسَأَکْتُبُها لِلَّذینَ یَتَّقُونَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ الَّذینَ هُمْ بِآیاتِنا یُؤْمِنُون‏» رحمت خداوند برای کسانی که تقوای الهی را پیشه ساخته و زکات می‌دهند بسیار بیشتر است.

وی با اشاره به فرصت استغفار و توبه در ماه رحمت الهی ابراز کرد: انسان در تمام لحظه‌های عمر خود فرصت توبه و استغفار را دارد؛ اما به‌ واسطه ماه رمضان و فرصت به وجود آمده به جهت رحمت الهی و بسته‌شدن درهای جهنم بهترین زمان برای استغفار و توبه است که اگر این ماه بگذرد و توبه نکنیم قطعاً دچار خسران و حسرت خواهیم شد.

بارانی با اشاره به آداب و دستورات دینی که مشحون از توصیه به استغفار و توبه در ماه رمضان است افزود: مؤمنان می‌بایست با توجه ‌به دستورات دینی و سخنان ائمه فرصت توبه و استغفار در این ماه پر برکت را از دست ندهند.

وی با بیان اینکه ائمه در این ماه تمام روز و شب را به دعا و نماز و رازونیاز با خداوند می‌پرداختند، اذعان داشت: در این ماه که رحمت و مغفرت نصیب بندگان می‌شود باید نهایت بهره را برد و با عذر تقصیر و استغفار و دعا به درگاه خداوند موجبات سعادت و رفع بلا را فراهم ساخت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از