حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/04/13 شمسی | 2024/07/03 میلادی
خطیب جمعه سمنان:

مشارکت حداکثری در انتخابات نشانه اقتدار ملی است

مشارکت حداکثری در انتخابات نشانه اقتدار ملی است

خطیب جمعه سمنان گفت: حضور مقتدرانه مردم موجب وحدت و همدلی بیشتر مردم و مسئولین در داخل کشور شده واز سوی دیگر سبب‌ساز حفظ امینت و اقتدار کشور در سطح جهانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سمنان که در مسجد امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، گفت: امروز روز تاریخی و سرنوشت‌ساز است و خوشبختانه شاهد حضور پرشور مردم در جای‌جای استان سمنان در پای صندوق‌های رأی تا این لحظه هستیم.

خطیب جمعه سمنان در ادامه افزود: قطعاً این حضور مقتدرانه مردم موجب وحدت و همدلی بیشتر مردم و مسئولین در داخل کشور شده واز سوی دیگر سبب‌ساز حفظ امینت و اقتدار کشور در سطح جهانی خواهد شد  تا در سایه آن مشکلات کشور در حوزه‌های گوناگون مرتفع شود.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه انتخابات مظهر به‌رخ‌کشیدن قدرت ملی است، افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند همگان باید به انتخابات به‌عنوان منافع ملی نگاه کنند و اگر نامزدها به دنبال منفعت جناح خاصی خود باشند مجلس ضعیف و در نهایت ساختار کشور ضعیف خواهد شد. 

بنا به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی هر قدمی که برای رأی‌دادن برمی‌داریم در راستای ادای تکلیف الهی است و می‌بایست دیگران را نیز به حضور پرشور ترغیب کنیم و البته خوشبختانه فضای انتخاباتی و شورو حال رأی‌دادن در سطح استان سمنان حاکم است.

وی با بیان اینکه رأی‌دادن یک وظیفه و تکلیف شرعی برعهده ماست، ابراز کرد: فارغ از موضوع حضور در پای صندوق‌های رأی انتخاب اصلح حائز اهمیت است بسیاری از افراد رأی سفید به داخل صندوق می‌اندازند که باید بدانند رأی سفید مانند حضور در میدان جنگ با اسلحه خالی است و اثربخشی ندارد.

خطیب جمعه سمنان با بیان اینکه منتخب مردم در فردای انتخابات باید مطالبات آنها را پیگیری و موجب رشد حوزه نمایندگی خود شود، افزود: فرد منتخب نماینده همه مردم حوزه خود محسوب شده و می‌بایست فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی برای آبادانی حوزه انتخابیه خود در سطح ملی و استانی تلاش کند.

وی به نامزدهای مختلف توصیه کرد که فردای انتخابات کدورت‌های خود را کنار گذاشته و با یکدیگر در کمال برادری و صلح رفتار کنند.

امام‌جمعه سمنان همچنین با اشاره به در پیش‌رو بودن سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و ماه مبارک رمضان گفت: خیران و توانمندان در این روزها مردم مستمند و نیازمند را فراموش نکرده و با اقدامات خود موجبات خرسندی آنها را فراهم سازند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به درختکاری و توجه به منابع خدادادی و طبیعی، بیان کرد: اگر هر فرد سه نهال بکارد، تعهد کاشت درخت محقق خواهد شد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از