حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:

مشاهده نشدن بیماری تب کریمه کنگو در سمنان

مشاهده نشدن بیماری تب کریمه کنگو در سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده در سطح استان سمنان تاکنون مورد مثبت ابتلا به تب کریمه کنگو در استان سمنان مشاهده نشده است.

حمیدرضا حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در خصوص وضعیت ابتلا به تب کریمه کنگو در استان سمنان گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده در سطح استان سمنان تاکنون مورد مثبت ابتلا به تب کریمه کنگو در استان سمنان مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه درمان و یا واکسن خاصی برای تب کریمه کنگو وجود ندارد، گفت: تمهیدات پیشگیرانه جزو مهم‌ترین اقداماتی است که در مقابله با این بیماری باید صورت بگیرد و در صورت عدم کنترل و نابودی انگل خارجی بدن دام ممکن است علاوه بر آلودگی دام، مخاطراتی نیز برای جوامع انسانی به وجود بیاید.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان عنوان کرد: باتوجه‌به احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصول گرم سال، با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته اکیپ‌های دامپزشکی با انجام عملیات سم‌پاشی رایگان در سطح دامداری‌های استان سمنان همچنین اختصاص سموم رایگان برای حمام‌های ضد کنه در جمعیت دام‌های عشایری باهدف از بین بردن انگل‌های خارجی بدن دام و پیشگیری از تکثیر عامل بیماری اقدامات لازم به عمل آمده است.

وی اظهار کرد: دامی که مبتلا به بیماری کریمه کنگو است فاقد علائم بالینی مشهود بوده و نهایتاً دام مورد گزش کنه آلوده دو تا سه روز تب خواهد کرد و سپس به ناقل بیماری تبدیل خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در خصوص گروه‌های در معرض خطر بیماری تب کریمه کنگو اذعان کرد: عموماً دامداران، چوب‌داران، پیرا دامپزشکان، دامپزشکان و سلاخ‌ها بیش از سایر عموم مردم احتمال ابتلا به این بیماری را دارند.

این مقام مسئول در نهایت یادآور شد: به‌منظور آگاهی‌بخشی به عموم شهروندان توصیه‌های بهداشتی توسط دامپزشکی استان سمنان در قالب محتوای بصری در فضای مجازی، بروشور، پیامک و غیره به اطلاع شهروندان به‌ویژه دامداران و بهره‌برداران استان می‌رسد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از