حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/04/12 شمسی | 2024/07/02 میلادی
فرماندار سمنان:

مشکلات نانوایان سنگکی تا حد ممکن مرتفع می‌شود

مشکلات نانوایان سنگکی تا حد ممکن مرتفع می‌شود

فرماندار سمنان گفت: درخواست نانوایان سنگکی در جلسات متعدد بررسی و قرار بر آن شد با ارائه راهکار برای کنترل هزینه‌های حمل‌ونقل و اجاره‌بها به آنها کمک شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، متأسفانه اخیراً برخی نانوایی‌های سنتی سنگکی در شهر سمنان به دنبال تغییر مدل پخت و استفاده از دستگاه‌های ماشینی برای پخت نان سنگک  بودند که این کار موجب نارضایتی شهروندان سمنانی شده بود.

آنها علت این کار را به دلیل هزینه بالای تولید نان سنگک سنتی مانند افزایش قیمت خمیرمایه و دستمزد کارگر و...عنوان کردند و برای پخت نان سنگک سنتی خواستار افزایش قیمت آن بودند.

محمد بهرامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» در خصوص اقدامات انجام‌گرفته در راستای درخواست نانوایان سنگکی گفت:  در این راستا جلسات متعددی با نانوایان و شورای آرد و نان انجام و مسائل و مشکلات آنها بررسی و تلاش شد تا حد ممکن با ارائه راهکار برای هزینه حمل‌ونقل و اجاره‌بها و...به نانوایان سنگک پز کمک شود.

وی در ادامه افزود: البته این کمک و مطالبه نباید یک جانبه و تنها از طرف دولت برای نانوایان باشد از سوی مقابل آنها نیز باید نان با کیفیت و سالم در اختیار مردم قرار داده و با کم‌فروشی و عرضه نان بی‌کیفیت موجب نارضایتی مردم نشوند.

فرماندار سمنان همچنین توضیح داد که همسان‌سازی نرخ نان انجام شده و بحث افزایش مجدد نرخ نان به‌طورکلی در دولت سیزدهم منتفی است و به‌هیچ‌عنوان بهانه‌ای برای این موضوع پذیرفتنی نیست.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: البته تبدیل نان سنتی به صنعتی به‌طورکلی مورد پذیرش ما نیست؛ اما انتخاب نوع دستگاه بسیار حائز اهمیت است و نانوایانی که از دستگاه مناسب و باکیفیت استفاده کردند، رضایت خاطر مردمی نیز به همراه داشتند.

وی در نهایت از ایجاد نانوایی‌های با نرخ آزاد در سمنان خبر داد و ابراز کرد: در این راستا برنامه‌ریزی‌شده 10 نانوایی با آرد آزاد در سطح شهر سمنان ایجاد شود تا در فضای رقابتی  شاهد افزایش کیفیت نان باشیم.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از