حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/28 شمسی | 2024/05/17 میلادی
مسئول کانون بازنشستگان آموزش‌ و پرورش استان سمنان:

معلمان انتظار دارند شأن آنها حفظ شود

معلمان انتظار دارند شأن آنها حفظ شود

مسئول کانون بازنشستگان آموزش‌ و پرورش استان سمنان گفت: متأسفانه جامعه فرهنگیان ضعیف‌ترین قشر از لحاظ مادی هستند و این مسئله موجب شده در تأمین مخارج معمول زندگی هم دچار بحران شده و شأن آنها زیر سؤال برود.

علی‌اکبر اختری‌فر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در آستانه روز معلم با اشاره به مشکلات معیشتی جامعه فرهنگیان کشور گفت: قشر فرهنگی کشور همواره پای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند و حق آنها نیست که امروز مورد بی‌مهری قرار گرفته و حقوق مادی آنها نادیده گرفته شود.

وی  در ادامه افزود: معلمان بزرگ‌ترین سهم را در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی داشتند و در تشویق دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها به حرکت انقلابی و حضور در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند.

مسئول کانون بازنشستگان آموزش‌ و پرورش استان سمنان تصریح کرد: ساخت پایه‌های فرهنگی در هر کشور با معلمان آن جامعه است؛ اما متأسفانه در کشور ما به معیشت معلمان و آرامش روانی آنها توجه نشده و ضعیف‌ترین قشر از لحاظ مادی هستند.

وی علت عدم توجه به جامعه فرهنگیان را نبود بینش درست از جایگاه فرهنگ در کشور دانست و بیان کرد: بسیاری از مسئولان نگران و مضطرب هستند که با بها دادن به قشر فرهنگی و افزایش سطح رفاه آنها امکان تصمیم‌گیری به جامعه روشنفکر داده می‌شود که ممکن است آینده آنها را به مخاطره بیندازد.

بنا به گفته اختری‌فر معلمان هیچ‌گاه به دنبال مال‌اندوزی نبودند؛ بلکه تنها خواسته آنها این است که مطابق قانون با آنها رفتار شده و از حقوق و مزایای مکفی برخوردار شوند تا به جز تدریس و پیشرفت دانش‌آموزان خود دغدغه فکری دیگری نداشته باشند.

وی همچنین ابراز کرد: فرهنگیان بازنشسته واقعاً در مضیقه هستند و با وجود بیماری و خانواده گسترده‌تر از حداقل دستمزد برخوردارند که کفاف زندگی روزمره خودشان را نمی‌دهد چه برسد به اینکه پذیرای فرزندانشان بوده و یا درگیر بیماری شوند.

اختری‌فر در نهایت بیان کرد که انتظار ما این است که با جامعه بازنشستگان فرهنگی کمی مهربان‌تر رفتار شود و حداقل بیمه‌ای در اختیار آنها قرار بگیرد که بتواند تسهیل‌گر امور زندگی آنها باشد و باری از روی دوششان بردارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از