حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
صرف فعل خواستن؛

معلولی که به موفقیت‌های جهانی دست یافت

معلولی که به موفقیت‌های جهانی دست یافت

محمدرضا امینی ورزشکار دامغانی با وجود معلولیت، توانسته در جامعه حضور مؤثری داشته باشد و به موفقیت‌های جهانی دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، معلولانی در سطح جامعه هستند که با بهره‌مندی از توانمندی‌های خود و با اراده فوق‌العاده محدودیت‌ها را کنار زده و توانستند به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند.

محمدرضا امینی یکی از معلولان پرتلاش استان سمنان است که در عین جوانی و با وجود معلولیت، به‌جای گوشه‌گیری و بی‌تحرکی، وارد جامعه شده و در رشته ورزشی تیراندازی نقش‌آفرینی کرده است.

وی که تاکنون در بیش از ۵۰ مسابقه کشوری و جهانی در رشته تیراندازی حضور داشته، توانسته سه مدال جهانی را از آن خود کند.

به همین خاطر خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با این ورزشکار معلول دامغانی به گفتگو پرداخته که در ادامه می‌خوانید.

محمدرضا امینی در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به نحوه ورودش به عرصه ورزشی، گفت: از سال ۹۳ به‌صورت اتفاقی وارد عرصه ورزش شدم که ابتدا در رشته دو و میدانی و سپس در رشته تیراندازی فعالیت کردم و در سال ۹۴ در مسابقات آزاد حضور یافتم.

ورزشکار معلول شهرستان دامغان در خصوص مقام‌های کشوری و جهانی خود در مسابقات ورزشی اظهار کرد: دارای ۴۱ عنوان قهرمانی کشوری و مسابقات آزاد هستم و دو مدال نقره و یک مدال برنز جهانی را تاکنون توانسته‌ام به دست بیاورم.

وی با بیان اینکه معلولیت هیچ‌وقت مانع فعالیت ورزشی‌ام نشده است، اظهار کرد: از دوران کودکی در بین بچه‌های محله بازی می‌کردم و هیچ‌گاه معلولیت باعث نشد تصور کنم با مابقی کودکان متفاوت هستم.

امینی با اشاره به اینکه ورزش قهرمانی معلولان دامغان سابقه‌ای طولانی و قدیمی دارد، بیان کرد: خوشبختانه در دامغان از ورزشکاران معلول حمایت می‌شود و طبعاً هیأت جانبازان و معلولان و هیأت‌ تیراندازی حامی من چه قبل از قهرمانی و چه بعد از قهرمانی بوده‌اند.

این ورزشکار با اشاره به نقش تأثیرگذار ورزش در زندگی روزمره‌اش اظهار کرد: ورزش حرفه‌ای و قهرمانی، به‌تنهایی شبیه یک مربی است که فعالیت در آن باعث شده صبورتر شوم و بتوانم از حق خود دفاع کرده و راه ساختن زندگی را بیاموزم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات ورزشکاران در رشته‌های ورزشی متفاوت است، بیان کرد: ۹۰ درصد مشکلات تمامی ورزشکاران عمومی بوده و هرچه دغدغه ورزشکاران معمولی است، شامل حال معلولان هم می‌شود.

این ورزشکار قهرمان با اشاره به حمایت خانواده و مربیان و دوستانش برای قهرمانی در ورزش ابراز کرد: کسانی که مسئولیت مستقیم داشتند متأسفانه برای منافع شخصی خودشان حقم را ضایع و تلاشم را نابود کردند و پاسخگو هم نبودند.

امینی با بیان اینکه شعار معلولیت، محدودیت نیست را قبول ندارم، اظهار کرد: اگر این شعار درست بود باید جلوه‌اش در جامعه دیده می‌شد؛ اما افراد معلول بعضاً انسان‌های قوی و مستقلی هستند که به روحیه ذاتی آن‌ها برمی‌گردد و در شرایط سخت به‌صورت ناخودآگاه قوی‌تر از شرایط عادی ظاهر شده و از پس مشکلات برمی‌آیند.

این ورزشکار معلول در ادامه افزود: انتخاب مسیر زندگی به دست خود افراد است، اما به‌قول‌ معروف «به راه بادیه رفتن به از نشستن کامل» است و باید در فرصتی که برای زندگی داریم تلاش کنیم تا به موفقیت دست یابیم و اگر این‌چنین نشد هم چیزی را از دست نداده‌ایم.

وی همچنین تصریح کرد: خانواده‌ها باید فرزند خود را درک کرده و در مسیر تلاش فرزندشان با انتظارات و توقعات بی‌جا و بعضاً مقایسه‌ای با دیگران، او را سرخورده نکنند و به او فرصت دهند تا با آزمون و خطا مسیر درست را شناسایی کند.

امینی در پایان ضمن اشاره به آرزوی ورزشی خود گفت: آرزوی دیرینه‌ام این است که روزی بتوانم یکی از پرافتخارترین و برترین قهرمانان تاریخ کشور در رشته ورزشی تیراندازی با تفنگ شوم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از