حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
امام جمعه دامغان:

معمار کبیر انقلاب ظلم‌ستیزی را به جهانیان آموخت

معمار کبیر انقلاب ظلم‌ستیزی را به جهانیان آموخت

امام جمعه دامغان گفت: اندیشه امام راحل استکبارستیزی بود و در این مسیر با نام‌گذاری روز قدس جهانیان را متوجه مظلومیت مردم این منطقه از جهان کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه دیدگاه امام خمینی (ره) در مسیر مبارزه با استکبار و ظلم بود، گفت: امام خمینی (ره) تجسم استکبار در دوران معاصر را در آمریکا و رژیم صهیونیستی و مزدوران منطقه‌ای آن‌ها می‌دید.

امام جمعه دامغان افزود: امام راحل همواره در بیانات و سخنرانی‌های خود این نکته را متذکر می‌شد که آمریکا اولین دشمن ملت‌های مستضعف  و شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی غده سرطانی و چرکین برای بشریت محسوب می‌شود. 

وی در ادامه ابراز کرد: تصور برخی اندیشمندان این بود که ادبیات استکبارستیزی مناسب انقلابی تازه بنیان‌گذاری شده نیست؛ اما امام (ره) دائماً توجه ملت را به نقشه‌های استکبار که در جهت تسلط بر ملّت‌های مستضعف هستند جلب کرده و همواره بر حذف رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار تأکید داشت. 

رستمیان تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی (ره) روزی را برای به نمایش گذاردن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست‌های جنایت‌کار، به‌عنوان «روز قدس» تعیین کرد تا دنیا متوجه مسئله فلسطین شود.

 وی با اشاره به اینکه بیداری جهانی مقابل ظلم صورت گرفته است، گفت: بعد از گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی شاهد بیداری دنیای کنونی و گسترش تفکر امام راحل برای ایستادگی در برابر ظلم هستیم و بسیاری از مردم دنیا در قبال ظلمی که علیه فلسطینیان صورت می‌گیرد، به پا خاسته‌اند.

این روحانی برجسته همچنین ابراز کرد: شعار مرگ بر رژیم صهیونیستی نه‌تنها بر زبان ملت ایران بلکه بر زبان تمام ملت‌های جهان و به‌خصوص دانشجویان کشورهای اروپایی و آمریکای جاری است و نشان‌دهنده بیداری در جهان کنونی است. 

رستمیان با بیان اینکه بیداری جهانی در مقابل ظلم تداوم خواهد داشت، گفت: نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکایی حامی مردم فلسطین و تأکید بر اینکه شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید، سبب تداوم بخشیدن به تفکر و راه امام خمینی (ره) شده است.

بنا به گفته وی در طول بیش از چهار دهه گذشته رهبری و دیدگاه حضرت آقا ما را از حوادث بزرگ نجات داده است. بعد از رحلت امام خمینی (ره) اگر رهبری حضرت آقا نبود شاید تفکر امام و بسیاری از موضوعاتی که ایشان در جهت آن قیام کردند فراموش شده و حال شاهد صدور تفکر انقلاب اسلامی در جهان نبودیم. 

رستمیان در نهایت ابراز کرد: امید داریم ان‌شاءالله آن هدف نهایی انقلاب که زمینه‌سازی برای اتفاق مبارک فرج صاحب‌الزمان (عج) است محقق شده و شاهد برچیده‌ شدن همه ظلم‌ها و جنایت‌ها در سراسر جهان بشریت باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از