حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/22 شمسی | 2024/09/12 میلادی
کارشناس مسائل خانواده در گفتگو با مرآت:

نداشتن مهارت زندگی علت طلاق عاطفی است

نداشتن مهارت زندگی علت طلاق عاطفی است

کارشناس مسائل خانواده گفت: زمانی که مهارت کافی برای حل مسائل گوناگون در بین زوجین وجود نداشته باشد، به مرور فاصله بین آن‌ها بیشتر و زمینه طلاق عاطفی فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجواد روشن‌بین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به مسئله طلاق عاطفی در بین زوجین گفت: در سال‌های اخیر طلاق عاطفی زوجین یک مسئله شایع است که در آن زوجین با وجود زندگی مشترک و گذراندن لحظاتشان زیر یک سقف، با عدم وابستگی و ارتباطات عاطفی مواجه می‌شوند. 

وی در ادامه افزود: این مسئله علل گوناگونی دارد؛ اما مهم‌ترین آن‌ها تضعیف مهارت‌های زندگی مشترک است، زمانی که مهارت‌های کافی برای مهارکردن مشکلات و شرایط  گوناگون در زندگی مشترک وجود نداشته باشد به‌ مرور زمان فاصله بین زوجین بیشتر می‌شود. 

کارشناس خانواده تصریح کرد: مهم‌ترین مهارت‌های لازم در زندگی مشترک شامل؛ مهارت حل مشکلات، مقدم داشتن همسر در هر مسئله، گذشت و توانایی بخشش و پذیرش و احترام به عقاید است و در صورت توجه نداشتن هر کدام از زوجین به چنین مواردی ارتباط عاطفی و وابستگی‌ها کاهش می‌یابد. 

روشن‌بین خاطرنشان کرد: زوجینی که دچار طلاق عاطفی می‌شوند، در واقع نمی‌توانند ارتباط درستی با یکدیگر برقرار کنند و مهارت لازم برای مدیریت زندگی ‌را ندارند، بنابراین مهم‌ترین راه پیشگیری از وقوع طلاق عاطفی افزایش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های ارتباطی است. 

وی تأکید کرد: هنگامی که ارتباط عاطفی زوجین با گذشت زمان به حداقل رسید و روابط عاطفی آن‌ها کاهش یافت نیاز به برقراری ارتباط، زوجین را به سمت فضای مجازی سوق می‌دهد که آسیب‌‌هایی زیادی را متوجه آن‌ها می‌کند.

 روشن‌بین عنوان کرد: در این حالت به‌جای آنکه فرد عواطف و محبت را از همسر خود دریافت کند، از طریق فضای مجازی کمبود‌های عاطفی را جبران می‌کند و به مرور پدیده طلاق عاطفی در زوجین حاد‌ شده و زمینه برای طلاق حقیقی فراهم می‌شود. 

وی ابراز کرد: پس از وقوع طلاق عاطفی بازگرداندن ارتباط  به وضعیت سابق دشوار است؛ اما می‌توان با افزایش مهارت‌های زندگی، تغییر اولویت‌ها و افزایش ارتباط مؤثر مسیر جدیدی را با عواطف و احساسات جدید شروع کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از