حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/18 شمسی | 2024/09/08 میلادی
امام جمعه شهرستان آرادان:

نماز جمعه قلب فرهنگی شهر است

نماز جمعه قلب فرهنگی شهر است

امام جمعه شهرستان آرادان با بیان اینکه نماز جمعه در ابعاد مختلف یک فریضه ثمربخش است، گفت: نماز جمعه قطب فرهنگی و قلب فرهنگی شهر است.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جلیل شریفی‌نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان با اشاره به اینکه اولین نماز جمعه ایران بعد از پیروزی انقلاب در ۵ مرداد سال ۱۳۵۸ در زمین چمن صحن دانشگاه تهران اقامه شد، گفت: به فرمان امام خمینی (ره) اولین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی اقامه و بعد از آن کم‌کم در مراکز استان‌ها و سپس شهرها برگزار شد.

امام جمعه شهرستان آرادان با بیان اینکه ۹۰۰ پایگاه در سراسر کشور در حال برگزاری نماز جمعه هستند، افزود: به فضل الهی با حکم مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) این امر در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه در ابعاد مختلف یک فریضه ثمربخش است، اظهار کرد: نماز جمعه قطب فرهنگی و قلب فرهنگی شهر است.

شریفی‌نیا تصریح کرد: با وجود نهادهای فرهنگی اعم از سازمان تبلیغات، آموزش‌ و پرورش، فرهنگ و ارشاد و... باز هم قلب فرهنگی شهر نماز جمعه است که نماد حمایت از دین و ولایت است.

وی به بُعد اجتماعی نماز جمعه که باعث حل مشکلات شهرستان و شهروندان با حضور مسئولان در این اجتماع می‌شود اشاره کرد و افزود: برخی اوقات معاندان و مخالفان در حال لجن‌پراکنی و ایجاد شکاف و تفرقه بین مسئولان و رهبری و مردم هستند، امام‌ جماعت می‌آید و تمام این مسائل را روشن می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از