حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
امام جمعه موقت سمنان:

نمایندگان فارغ از حب و بغض عمل کنند

نمایندگان فارغ از حب و بغض عمل کنند

امام جمعه موقت سمنان گفت: انتظار می‌رود نمایندگان به جای پرداختن به سلایق سیاسی و مسائل مربوط به حوزه نمایندگی خود، تنها پیگیر مصالح کشور در مجلس شورای اسلامی باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به شروع به کار مجلس دوازدهم گفت: همان‌طور که امام راحل فرمودند مجلس در رأس همه امور قرار دارد و ریل‌گذاری و تصمیم‌گیری کشور در سایر قوا به تصمیمات مجلس بستگی دارد.

امام جمعه موقت سمنان در ادامه افزود: مجلس متشکل از احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف است و اگر نمایندگان هرکدام به‌جای پرداختن به مصالح و منافع کشور به مصالح شخصی خودشان و یا کشمکش‌های سیای و جناحی در مجلس بپردازند، قطعاً پیشبرد امور بسیار کند خواهد بود.

بنا به گفته امام جمعه موقت سمنان، هر نماینده می‌بایست فارغ از حب و بغض و پرداختن به مسائل مربوط به حوزه خود، مصالح کل کشور را در نظر گرفته و در جایگاه واقعی یک نماینده عمل کند.

مهدوی نژاد خاطرنشان کرد: اگرچه کشور در راستای مسائل امنیتی و نظامی گام‌های بلندی برداشته و از این‌ جهت قابل‌ ستایش است؛ اما در حوزه اقتصادی و فرهنگی ضعف‌های زیادی وجود دارد که می‌بایست نمایندگان در تصمیمات خود به آن بپردازند.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی نمایندگان از روز اول حضور در مجلس به دنبال آن هستند که چگونه در دور دوم هم رأی بیاورند و این یکی از مصیبت‌های مجلس ما در ادوار گذشته بوده که باید در این دور مجلس اصلاح شود.

وی با بیان اینکه جهت‌دهی امور کشور با نمایندگان نیست، افزود: سکان‌دار کشور مقام معظم رهبری است و هر نماینده با وجود سلایق و نظرات مختلف باید در جهت انطباق با نظام و ولایت در هر حوزه به رسیدگی امور محوله مربوطه به خود بپردازد و در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت کند.

مهدوی‌نژاد همچنین به نمایندگان مجلس متذکر شد که حرمت رأی و نظر مجلس را نگه داشته و خارج از حیطه مجلس به اعلام رأی و نظر خود در فضای مجازی نپردازند که این کار موجب می‌شود دشمنان و بیگانگان از فضای ملتهب مجلس سوءاستفاده کنند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از