حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان خبر داد:

هدف‌گذاری برای آموزش افراد محروم از سواد

هدف‌گذاری برای آموزش افراد محروم از سواد

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از هدف‌گذاری برای آموزش افراد محروم از سواد و کم‌سواد در این استان خبر داد و گفت: شناسایی و جذب جامعه هدف نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، سید جمال وزیری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هدف‌گذاری برای آموزش ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از افراد محروم از سواد و کم‌سواد در استان سمنان آغاز شده است.

 وی خاطرنشان کرد: در بحث سوادآموزی به مشارکت همه دستگاه‌ها و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی نسبت به شناسایی، جذب و ثبت‌نام جامعه هدف نیازمندیم.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به میزان باسوادی در استان سمنان گفت: سمنان از نظر میزان سواد جزو استان‌های برتر در کشور است و دارای نرخ بالای باسوادی است.

وزیری گفت: نباید هیچ‌کس به‌خاطر کمبود امکانات از تحصیل باز بماند.

 معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان سمنان نیز از ابلاغ دستورالعمل کلاس‌گذاری و توزیع حجم دوره‌های سوادآموزی در بین شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان خبر داد.

  داودی میزان حجم ابلاغی سال جاری استان برای پوشش دوره‌های سوادآموزی را ۲ هزار و ۱۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۹۰۰ نفر برای دوره سواد،۸۰۰ نفر برای دوره انتقال و ۴۰۰ نفر برای دوره تحکیم در نظر گرفته شده که می‌توان ۲۰ درصد از این حجم ابلاغی را برای ثبت‌نام افراد ۵۰ تا ۵۹ سال اختصاص داد.

 وی با اشاره به حجم ابلاغی سال  ۱۴۰۲  سازمان نهضت سوادآموزی به اداره کل آموزش‌وپرورش استان، عنوان کرد: برای نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در بحث سوادآموزی به مشارکت همه دستگاه‌ها و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی نسبت به شناسایی، جذب و ثبت‌نام جامعه هدف نیازمندیم.

 معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه کلاس‌گذاری دوره‌های سوادآموزی از شهریورماه آغاز و تا آذرماه ادامه خواهد داشت، افزود: شیوه کلاس‌گذاری در سال جاری نیز تلفیقی خواهد بود و در کنار آموزش‌های جاری، فعالیت‌های مکمل دیگری از جمله آموزش مهارت رایانه، طرح خواندن با خانواده، نماز کلید بهشت و حلقه‌های کتاب‌خوانی نیز متناسب با دوره‌های سوادآموزی در سطح استان اجرا می‌شود.

 داودی افزود: طول دوره سوادآموزی ۴۰۰ ساعت و طول دوره انتقال ۸۰۰ ساعت است که بی‌سوادان و کم‌سوادان پس از گذراندن این دوره‌ها و موفقیت در آزمون‌های پایانی مدرک باسوادی خود را دریافت می‌کنند.

 وی خاطرنشان کرد: همچنین دارندگان مدرک سوادآموزی که قصد ادامه تحصیل ندارند می‌توانند با ثبت‌نام در دوره‌های تحکیم و گذراندن ۲۰۰ ساعت آموزش حضوری و غیرحضوری نسبت به تثبیت و ماندگاری سواد خود اقدام کنند. آموزش در تمامی دوره‌های سوادآموزی به‌صورت کاملاً رایگان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از