حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم استان سمنان:

هدف نهایی پیامبر ایجاد جامعه توحیدی بود

هدف نهایی پیامبر ایجاد جامعه توحیدی بود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم (عج) استان سخت‌ترین جهاد پیامبر (ص) را حفظ انسجام جامعه اسلامی، استحکام قدرت اسلامی و احتیاج نداشتن به جنگ نظامی عنوان کرد و افزود: هدف نهایی پیامبر گرامی جهاد برای ایجاد جامعه توحیدی بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حسینی دیباجی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن تبریک بعثت نبی مکرم اسلام (ص) به تمام مسلمانان جهان گفت؛ در آیه ۱۶۴ سوره آل‌عمران و همچنین در آیه ۳۶ سوره نحل در بحث بعثت نبی مکرم اسلام آیاتی نازل شده  که در ترجمه و تفسیر آیه ۱۶۴ سوره آل‌عمران بحث منت مطرح شده است و خدای متعال با اتمام نعمت بر مخلوق خود منت گذاشته است؛ یعنی اگر خداوند پس از اتمام نعمت نعمتی فراتر از آن  را در اختیار انسان قرار دهد در واقع منت گذاشته است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم عج استان سمنان افزود: بحث منت در عرف نیز همین‌گونه است و اگر شخصی مزد شخص دیگری را پرداخت کند و علاوه بر مزد یک چیزی مازاد نیز به او بدهد منت محسوب می‌شود با این مقایسه متوجه می‌شویم که در حقیقت بحث ولایت پیامبر گرامی اسلام (ص) از طرف خداوند منان برای بندگان منت محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی دیباجی خاطرنشان کرد: اولین کسی که بیشترین دریافت را از جانب حق دارا است پیامبر گرامی اسلام است وقتی بیشترین دریافت انجام شود بیشترین حقایق هم منتشر خواهد شد؛ بنابراین پیامبران و ائمه اولین کسانی هستند که حقایق را از پیامبر خاتم دریافت می‌کنند و در حقیقت تمام انبیا در عالم ارواح شاگردان خاتم محسوب می‌شوند گرچه در عالم اجسام پیامبر ما آخرین پیامبر است؛ ولی در عالم ارواح اول از خلایق ایشان هستند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم (عج) استان سمنان با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) ابراز کرد: «رسول مکرم اسلامهمه انبیا را به توحید و اطاعت الهی دعوت کرده است» به عبارتی همه انبیا درمورد پیامبر گرامی اسلام امی و در مرحله بعدی ملائکه هستند و امام صادق (ع) فرموده‌اند ما بودیم که به ملائکه ذکر آموختیم.

وی در ادامه تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در سن ۴۰ سالگی به پیامبری مبعوث شد و بزرگ‌ترین اعجاز پیامبر اسلام (ص) قرآن بود و خداوند متعال حضور و تجلی خود را در کلامش برای پیامبر گرامی اسلام نشان داد و تجسم و تجلی کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی دیباجی اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) در کنار رسول مکرم اسلام (ص) همان الهامات الهی را دریافت می‌کرد؛ لذا یک روز به پیامبر (ص) عرض کرد یا رسول‌الله من آنچه را که شما می‌بینید هم می‌بینم و هم می‌شنوم و آنچه را که من مبینم شما هم مبینید و هرچه من می‌شنوم شما هم می‌شنوید.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم (عج) استان سمنان در ادامه تصریح کرد: غیر از خصلت‌ها و صفات معنوی پیامبر گرامی اسلام (ص) یک برنامه مستمری تحت عنوان مبارزه در زندگی ایشان وجود داشت و پیامبر به‌عنوان رهبر تا آخر عمر در زندگی اجتماعی‌اش مبارزه همچنان تجلی داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) یک روز هم از مبارزه دست نکشید منتهی شکل‌های مبارزه وی متفاوت بود یک روز جهت مبارزه افرادی را تحت تربیت خود قرار می‌داد تا با نفس گرم وی که نشئت‌گرفته از وحی الهی بود این افراد را برای یک حرکت بزرگ و عمومی آماده کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین در ادامه حرکت بزرگ و عمومی پیامبر (ص) تصریح کرد: این نوع حرکت‌ها یک‌بار در قالب جهاد نظامی پیش می‌رفت به‌نحوی‌که در این ده سالی که ایشان در مدینه ساکن بودند دشمنان حدود ۶۰ درگیری و جنگ را بر پیامبر گرامی اسلام تحمیل کردند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم عج استان سمنان اظهار کرد: جهاد فکری، تبلیغی، سیاسی و مبارزه با جهالت از دیگر حرکت‌های عظیم پیامبر مکرم اسلام بود هجرت به حبشه در پنجم بعثت، سفر به طائف در دهم بعثت از جهادهای سیاسی رسول مکرم اسلام محسوب می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: سخت‌ترین جهاد پیامبر گرامی اسلام (ص) حفظ انسجام جامعه اسلامی، استحکام قدرت اسلامی و احتیاج نداشتن به جنگ نظامی بود و هدف نهایی پیامبر گرامی اسلام جهاد برای ایجاد جامعه توحیدی بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی دیباجی در پایان افزود: توانایی جامعه برای رسیدن به مدارج علمی و معرفتی یکی از اهداف پیامبر بود و لذا در این راستا دو عامل خشونت با دشمنان و عطوفت با عامه مردم موجب پیشرفت دعوت نبی مکرم اسلام (ص) در جهان شد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از