حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/08 شمسی | 2024/09/29 میلادی
هفتمین جشنواره تئاتر ویژه معلولان برگزار می‌شود
مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

هفتمین جشنواره تئاتر ویژه معلولان برگزار می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از برگزاری هفتمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت(منطقه کاسپین) به میزبانی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، محمود منطقی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات از برگزاری هفتمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: این جشنواره از چهارم لغایت هفتم آذرماه به میزبانی سمنان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان محورهای مورد تأکید جشنواره را معلولین و برابرسازی فرصت‌ها در تمامی عرصه‌های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، هنری، ارتقا سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت، درونی‌سازی الگوهای رفتار اخلاقی، رشد دیدگاه همدلی و ارزش‌های مثبت فرهنگی، تقویت حس مسئولیت‌پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی و احترام به حقوق معلولان و منزلت آن‌ها، تلفیق اجتماعی فرد معلول و کمک به مشارکت وی در جامعه و توانمندسازی افراد دارای معلولیت عنوان کرد.

وی بخش‌های جشنواره را شامل صحنه‌ای، خیابانی و محیطی، کودک و نوجوان، مسابقه نمایشنامه‌نویسی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی عنوان کرد و گفت: ۸۰ اثر از پنج استان گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و سمنان به دبیرخانه جشنواره در اداره کل بهزیستی استان سمنان ارسال شده است.

منطقی با اشاره به اینکه سهم استان سمنان از آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره ۲۰ نمایشنامه بوده است، گفت: از مجموع ۸۰ اثر ارسالی ۴۳ اثر از مرحله بازخوانی به مرحله بازبینی رسیده‌اند و از این تعداد نیز پس از بازبینی ۱۵ اثر به روی صحنه خواهد رفت و پس از داوری نیز سه اثر در هر بخش به جشنواره فیلم فجر معرفی و ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری این جشنواره مستلزم فراهم‌سازی یکسری امکانات و زیرساخت‌های لازم است و در تلاش هستیم تا بخشی از محدودیت‌ها و نواقص و کاستی‌های موجود را تا زمان اجرای جشنواره برطرف و فراهم کنیم.

این مقام مسئول برگزاری این جشنواره را فرصتی برای توجه عموم جامعه به حوزه معلولان، مسائل و مشکلات و معرفی توانمندی‌ها و استعدادهای این قشر عنوان کرد و افزود: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

منطقی با تأکید بر توجه به معلولان نه از زاویه ناتوانی بلکه از زاویه توانمندی و توانایی گفت: مسئولان لازم است امکانات و بسترهای لازم برای ورود معلولان به جامعه و شکوفایی استعدادها برای نقش‌آفرینی هر چه بیشتر آن‌ها فراهم کنند.

وی با اشاره به نقش رسانه در معرفی استعدادها و توانمندی‌های معلولان گفت: تک تک افراد جامعه در قبال معلولان مسئولیت اجتماعی دارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از