حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
ائمه جمعه تأکید کردند:

خون شهید هنیه ثمر خواهد داشت

خون شهید هنیه ثمر خواهد داشت

ائمه جمعه تأکید کردند: خون شهید هنیه باعث اتحاد بیش‌تر بین کشورهای ایران و فلسطین شده و نهایتاً سبب پیروزی جبهه مقاومت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ بامداد چهارشنبه دهم مردادماه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به همراه یکی از محافظانش در تهران با اقدامی جنایت‌کارانه از سوی رژیم منحوس صهیونیستی در محل اقامتش به شهادت رسید.

شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، موجی از خشم جهانی را در پی داشت، رهبران مقاومت و آحاد مردم نسبت به این حمله تروریستی، به انزجار و نفرت از رژیم صهیونیستی پرداخته و خواستار انتقام خون وی شدند.

تاکنون بیش از ده‌ها نفر از اعضای خانواده اسماعیل هنیه، طی اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیسم در غزه به شهادت رسیده‌اند و با احتساب تعداد شهدایی که با اسماعیل هنیه دارای روابط خانوادگی و فامیلی بودند، به ۳۰ تن می‌رسد و حال اسماعیل هنیه نیز به مقام شهادت نائل آمده است.

شهادت یکی از ابواب فیض الهی است

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اقدام جنایت‌کارانه رژیم صهیونیسم نسبت به ترور شهید اسماعیل هنیه گفت: باب شهادت یکی از ابواب فیض الهی بوده و ارزنده‌ترین پاداش برای مجاهدان است.

مهدوی‌نژاد با بیان خطبه‌ای کوتاه از امام سجاد (ع) که ارتباط مستقیم با زمان حال دارد گفت: ابن زیاد امام سجاد (ع) را تهدید به قتل می‌کند؛ اما امام سجاد (ع) در پاسخ به این تهدید فرمودند: «أَبِالْقَتْلِ تُهَدِّدُني يَابْنَ زِياد، أَما عَلِمْتَ أَنَّ الْقَتْلَ لَنا عادَةٌ وَ كَرامَتَنَا الشَّهادَةُ»؛یعنی که اى پسر زياد، آيا ما را با قتل تهديد می‌کنی؟ مگر نمی‌دانی كه کشته‌شدن در راه خدا، عادت ديرين ما و شهادت مايه كرامت و افتخار ماست.

وی در ادامه افزود: شهید اسماعیل هنیه تلاش می‌کرد تا جنایت‌های صهیونیسم را برای مردم جهان آشکار کند و پرده از حقایق و قدرت پوشالی این رژیم اشغالگر بردارد و در اثبات حقانیت مردم مظلوم غزه در مقابل جنایت‌های رژیم خونخوار صهیونیستی تلاش وافر داشت.

امام جمعه موقت سمنان تصریح کرد: اقدام‌های جنایت‌کارانه رژیم غاصب صهیونیستی با گذشت زمان باعث بیداری و نفرت آحاد مردم جهان گشت و همین امر عزم همه مردم آگاه جهان و کشورهای محور مقاومت را برای حمایت از مردم مظلوم غزه و آزادی قدس شریف مستحکم‌تر خواهد کرد.  

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی ذاتی کثیف و خوی حیوانی دارد و پشت پرده اقدامات جنایت‌کارانه‌اش حمایت همیشگی شیطان بزرگ است تا بتواند ماهیت جعلی‌اش را حفظ کند؛ اما در حقیقت این دست و پا زدن‌ها نابودی زودهنگام را در پی دارد.

مهدوی‌نژاد تأکید کرد: رژیم منحوس به دنبال ایجاد تفرقه و تنش در منطقه است؛ اما اقدامات جنایت‌کارانه و تلاش‌هایش بیهوده خواهد بود؛ زیرا نه‌تنها خللی در پیوند ملت ایران با فلسطین و غزه ایجاد نمی‌شود؛ بلکه پیوندها برای حمایت و همراهی محور مقاومت مستحکم‌تر می‌شود.

رژیم صهیونیسم به‌مرور دچار فروپاشی می‌شود 

حجت‌الاسلام‌  والمسلمین سید علیرضا آرامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اقدام ناجوانمردانه رژیم صهیونیسم در ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت: این شهید کسی بود که همه عمر خود را به جهاد در راه خدا گذراند و شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه او در همه این سالیان بود.

وی در ادامه افزود: شهید هنیه و فعالیت‌های مجاهدانه او مانند خار در چشم رژیم کودک‌کش صهیونیستی بود، همچنین بعد از عملیات طوفان‌الاقصی و پیروزی مجاهدان حماس، عقده ترور شهید هنیه برای رژیم غاصب صدچندان شد.

امام جمعه شهرستان گرمسار تصریح کرد:  شهید هنیه مهمان ما بود و حمله به وی در پایتخت ایران نقض آشکار حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و تجاوز به حریم و خاک کشورمان است.

وی در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیسم به‌مرور دچار فروپاشی می‌شود گفت: این رژیم منحوس نفس‌های آخر خود را می‌کشد؛ زیرا با به ‌شهادت‌رساندن این مجاهد آن هم در داخل ایران، روحیه پست و لئیم  خود را بیش از پیش بر همگان اثبات کرد.

آرامی تأکید کرد: انتقام و پاسخ کوبنده در خصوص شهادت ناجوانمردانه مهمان ما که با تجاوز به حریم کشور اسلامی ایران انجام شده حقی مشروع است.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله باید هرچه سریع‌تر توسط نهادهای ذی‌ربط پیگیری شده و با جدیت و قدرت دنبال شود تا دشمنان تصور نکنند که با ایجاد حس ناکارآمدی در آغاز به کار دولت چهاردهم با وفاق ملی می‌توانند به ایران ضربه‌ بزنند.

آرامی ابراز کرد: با یاری خداوند خون این فرمانده شهید و همه شهدای مظلوم در راه جهاد و مقاومت خیزش و بیداری در عالم به پا می‌کند و سبب می‌شود تا طومار ظلم آشکار و هیمنه پوشالی رژیم اشغالگر صهیونیسم در هم بپیچد.

خون‌خواهی و پاسخ کوبنده دفاع مشروع ایران است

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عباس امینی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه ترور شهید اسماعیل هنیه، تجاوز و تعدی اسرائیل به خاک ایران بود گفت: رژیم جنایت‌کار صهیونیستی میهمان ما را به شهادت رساند و زمینه‌ انتقامی سخت را برای خود فراهم ساخت.

وی در ادامه افزود: ما در قبال این حادثه‌ جنایت‌کارانه و ناجوانمردانه که در حریم و خاک مقدس جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خون‌خواهی و پاسخ کوبنده را دفاع مشروع و وظیفه خود می‌دانیم.

امام جمعه شهرستان شاهرود تصریح کرد: بدون شک ترور شهید هنیه ضعفی در روند حمایت از محور مقاومت مقابل جنایات رژیم صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد؛ بلکه به اتحاد بیشتر میان محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران منجر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی امروز دنیا را به چالش می‌کشد و به دنبال ایجاد تفرقه و نفاق در کل منطقه است و رژیم صهیونیستی سزاوار پرداخت بهای سنگینی برای این جنایات است.

امینی عنوان کرد: تقدیر و حکمت خداوند بر آن بود که اسماعیل هنیه در ایران به مقام شهادت برسد و ابعاد این حکمت در آینده مشخص خواهد شد، این حادثه تروریستی دردناک است؛ اما خروش و آگاهی جدیدی را در جهان به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره  به اینکه شهادت پاداشی ارزنده برای مجاهدان است گفت: شهادت اجر و پاداش خداوند متعال به مردان بزرگ‌منش و با اخلاص است که پس از تلاش و مجاهدت‌های خالصانه در میدان‌های مبارزه با دشمنان، جان خویش را به ساحت معبود تقدیم کردند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از