حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
مدیرکل بهزیستی استان سمنان خبر داد:

وجود ۳ مرکز خدماتی کودکان کار در سمنان

وجود ۳ مرکز خدماتی کودکان کار در سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از وجود سه مرکز خدماتی کودکان کار در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری، ۶ کودک به صورت خود معرف در این مراکز پذیرش شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ محمود منطقی به مناسبت هفته جهانی کودک ضمن بیان اینکه سه مرکز خدماتی کودکان کار و خیابانی در استان سمنان فعال است، ابراز داشت: این مراکز شامل دو مرکز حمایتی و آموزشی به نام حامی و هانی و یک مرکز شبانه روزی با اقامت ۲۱ روزه موقت هستند.

 

وی ضمن بیان اینکه طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۶ کودک در مرکز کودکان کار و خیابانی مورد پذیرش قرار گرفتند، افزود: این کودکان توسط اورژانس اجتماعی و نیروی انتظامی به این مراکز معرفی شدند.

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۱۵ کودک کار و خیابانی شناسایی و سامان‌دهی شدند، ابراز داشت: این کودکان بین هفت تا هجده سال سن دارند بیشتر اتباع خارجی را تشکیل می‌دهند.

 

منطقی ضمن بیان اینکه ۸۲ درصد این کودکان از اتباع و مابقی ایرانی هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۹۴ درصد پسران و ۶ درصد دختران را شامل می‌شود.

 

وی افزود: در هفته کودک تلاش شد تا با انجام برنامه‌های متنوع شامل برگزاری مسابقات، اجرای جشن و برپایی نمایشگاه دستاوردهای کودکان کار و غیره با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات خیریه این کودکان مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

 

منبع: مهر

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از