حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
امام جمعه دامغان:

وحدت مسلمانان با مسئله غزه عیارسنجی می‌شود

وحدت مسلمانان با مسئله غزه عیارسنجی می‌شود

امام جمعه دامغان گفت: استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی همیشه در تلاش است و در این میان مسئله غزه فرصتی است تا وحدت مسمانان با یکدیگر عیارسنجی شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن رستمیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه هفته وحدت نماد همبستگی مسلمانان است، گفت: وحدت میان مسلمانان در برابر چالش‌ها، استکبار جهانی و بحران‌های جهان اسلام، در سال‌های اخیر افزایش یافته و در این میان مفهوم وحدت به‌ویژه در زمینه‌ مسائل مرتبط با غزه و فلسطین عیارسنجی شده است.

امام جمعه دامغان در ادامه افزود: غزه به‌عنوان قلب نبرد آزادی‌خواهی فلسطینی‌ها نه‌تنها اهمیت جغرافیایی دارد؛ بلکه نماد مقاومت و پایداری در برابر ظلم و استکبار بوده و این منطقه به تمام مسلمانان یادآوری می‌کند که سرنوشت آنان به هم وابسته است و باید در برابر دشمنان مشترک ایستادگی کنند.

وی عنوان کرد: مقاومت مردم فلسطین الگویی قابل تأمل برای تمامی مسلمانان است؛ زیرا این مقاومت نشان‌دهنده‌ عزم و اراده‌ای است که با وجود کمبود امکانات و دست خالی و فقط با توکل به خدا و برخاسته از وحدت شکل گرفته است.

رستمیان با بیان اینکه جنبش و مقاومت مردم فلسطین درس‌های بسیاری به سایر مسلمانان یادآوری می‌کند، ابراز کرد: یکی از این درس‌ها این است که وحدت تنها راه غلبه ‌بر مشکلات و رسیدن به آرمان‌های مشترک بوده و مقاومت مردم فلسطین به ما می‌آموزد که پیروزی در گرو تلاش مشترک و حمایت از یکدیگر است.

وی با اشاره به مسئولیت بزرگ مسلمانان در قبال غزه اظهار کرد: حمایت از حقوق مردم فلسطین تنها وظیفه یک ملت نیست؛ بلکه در تمام جهان اسلام، باید صدای مظلومیت این مردم شنیده شود و برگزاری جلسات تبیینی، برپایی راهپیمایی‌ها به‌خصوص شرکت در راهپیمایی روز قدس بخشی از مسئولیت ما به‌عنوان یک مسلمان است که باید به جدیت دنبال شود.

امام جمعه دامغان خاطرنشان کرد: نقش استکبار جهانی در ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی و همچنین تلاش برای شکاف در صفوف مسلمانان غیرقابل انکار است؛ زیرا سردمداران کفر با استفاده از ابزار اختلاف و تفرقه سعی دارند از اتحاد مسلمین بکاهند و از هر گونه تحرک جمعی برای نمایش اتحاد مسلمانان جلوگیری کنند. 

بنا به گفته رستمیان، از دیدگاه امام خمینی (ره) هفته وحدت فرصتی برای تقویت برادری و همبستگی اسلامی بوده و ایشان بر این باور بودند که تنها با اتحاد مسلمانان می‌توان بر چالش‌ها و توطئه‌ها فائق آمد، امام خمینی (ره)  همواره بر لزوم تلاش برای وحدت در میان مسلمانان به‌عنوان یک وظیفه شرعی تأکید داشتند و این پیام باید در سطح جهانی تکرار شود. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از