حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/07/25 شمسی | 2024/10/16 میلادی
ورزشکاران پارالمپیک نماد اراده‌های آهنین هستند
کارشناس تربیت‌بدنی و مربی پاراتکواندو:

ورزشکاران پارالمپیک نماد اراده‌های آهنین هستند

کارشناس تربیت‌بدنی گفت: ورزشکاران پارالمپیکی ایران نه‌تنها نمایندگان کشور خود در میدان‌های جهانی هستند، بلکه سمبل امید و اراده برای میلیون‌ها نفر در داخل کشور نیز محسوب می‌شوند.

 زهرا هراسانیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به روز ملی پارالمپیک اظهار کرد: در این روز از عزم و اراده ورزشکاران پارالمپیکی تجلیل می‌شود؛ زیرا آن‌ها توانسته‌اند با وجود محدودیت‌ها و چالش‌های زندگی در میادین ورزشی جهانی افتخارات بزرگی برای کشورشان کسب کنند.

وی در ادامه افزود: مسابقات پارالمپیک به‌طور منظم هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود و ورزشکاران کشورمان نیز در این مسابقات افتخارآفرینی می‌کنند.

 کارشناس تربیت‌بدنی و مربی پاراتکواندو عنوان کرد: در ایران، فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان از سال ۱۳۵۸ تأسیس شد و با آغاز جنگ تحمیلی، تعداد جانبازان و ورزشکاران این رده افزایش یافت و این امر موجب شد تا توجه بیش‌تری به ورزشکاران معلول جلب شود و در نهایت، ایران در بازی‌های پارالمپیک سئول ۱۹۸۸ با تیمی متشکل از ۳۵ ورزشکار و کسب چهار مدال طلا، یک نقره و سه برنز، اولین موفقیت بزرگ خود را رقم زد.

هراسانیان با بیان اینکه کارگروه ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۹ تأسیس شد، گفت: این کارگروه به‌عنوان نهاد مسئول توسعه ورزش جانبازان و معلولان فعالیت می‌کند و شامل دو فدراسیون جانبازان و معلولان و نابینایان و کم‌بینایان است که به طور کلی ۲۳ رشته ورزشی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این مربی پاراتکواندو ورزشکاران پارالمپیک را نماد خواستن، توانستن و اراده‌های آهنین دانست و افزود: ورزشکاران پارالمپیکی ایران با تلاش و پشتکار خود هر بار در رقابت‌های بین‌المللی، پرچم سه‌رنگ کشور را به اهتزاز درآورده‌اند.

وی ادامه داد: آن‌ها نه‌تنها نمایندگان کشور خود در میدان‌های جهانی هستند، بلکه سمبل امید و اراده برای میلیون‌ها نفر در داخل کشور نیز محسوب می‌شوند و هر مدالی که این قهرمانان به‌دست می‌آورند، نه‌تنها نشان‌دهنده موفقیت فردی آن‌هاست، بلکه نمایانگر تلاش جمعی جامعه برای ایجاد فضایی برابر برای همه افراد است.

 هراسانیان عنوان کرد: با الگوبرداری از اراده این ورزشکاران خانواده‌ها می‌توانند به فرزندان خود بیاموزند که هیچ محدودیتی نمی‌تواند مانع دستیابی به اهداف باشد؛ زیرا ورزشکاران پارالمپیکی نشان داده‌اند که با عزم راسخ و امیدواری می‌توان بر مشکلات غلبه کرد و به قله‌های موفقیت رسید.

کارشناس تربیت‌بدنی اظهار کرد: خوشبختانه در استان سمنان نیز به رشته‌های ورزشی ویژه معلولان و ارزش‌هایی مانند؛ همدلی، حمایت اجتماعی و تلاش برای ایجاد فرصت‌های برابر برای همه افراد معلول و علاقه‌مند به ورزش توجه شده است.

این مربی مربوطه ابراز کرد: روز ملی پارالمپیک فرصتی برای تجدید عهد با ارزش‌هایی چون همبستگی، احترام به تفاوت‌ها و حمایت از معلولان است و همه کسانی که در حیطه ورزشی مسئولیت دارند موظف هستند فضایی فراهم کنند که در آن هر فرد معلولی بتواند با تکیه بر توانمندی‌های خود، به آرزوهایش دست یابد.

 انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از