حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/07/25 شمسی | 2024/10/16 میلادی
بانوان پارالمپیکی مورد توجه قرار گیرند
عضو ناظر مجلس در کمیته ملی پارالمپیک:

بانوان پارالمپیکی مورد توجه قرار گیرند

عضو ناظر مجلس در کمیته ملی پارالمپیک گفت: باید در پارالمپیک به ورزش بانوان توجه ویژه‌ای شود، همان‌طورکه امسال دختر ۱۵ ساله ایرانی به‌عنوان جوان‌ترین ورزشکار صاحب مدال شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، طی روزهای اخیر علی‌اکبر علیزاده، نماینده مردم دامغان با کسب 149 رأی از سوی نمایندگان و معرفی کمیسیون فرهنگی مجلس به‌عنوان عضو ناظر کمیته ملی  پارالمپیک انتخاب شده است.

در همین خصوص؛ علی‌اکبر علیزاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، با بیان اینکه مجلس قانوناً به‌عنوان ناظر در کمیته ملی پارالمپیک حضور دارد، ابراز کرد: نمایندگانی که عضو این کمیته هستند در جلسات مختلف جهت برنامه‌ریزی برای حضور ورزشکاران در پارالمپیک شرکت خواهند کرد تا با کمک همدیگر و تشریک مساعی با وزرات ورزش در مسابقات آتی، پرچم سه رنگ کشور ایران به دفعات در این میدان بزرگ به اهتزاز درآید.

عضو ناظر مجلس در کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به برگزاری پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ افزود: جلساتی برای حضور پرشورتر ورزشکاران در پارالمپیک آسیایی ۲۰۲۵، پارالمپیک ایتالیا ۲۰۲۶ و پارالمپیک لس‌آنجلس ۲۰۲۸ در حال برگزاری است و تمام  برنامه‌ریزی‌ها متمرکز به این پارالمپیک‌هاست.

وی با اشاره به حضور تعداد اندک ورزشکاران کشورمان در پارالمپیک  ۲۰۲۴ پاریس اظهار کرد: میزان مدال‌آوری ورزشکاران ایرانی در پارالمپیک پاریس بسیار قابل توجه بود.

علیزاده تعداد ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک ۲۰۲۴ را ۴۰ نفر اعلام کرد و بیان داشت: ورزشکاران ایرانی در پارالمپیک امسال با کسب ۲۶ مدال با رنگ‌های مختلف خوش درخشیدند.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: عربستان در این پارالمپیک با هزینه‌های میلیاردی برای ورزشکارانش، نتوانست حتی یک مدال طلا هم کسب کند و برخی کشورها همانند آذربایجان با رقابت‌های سطح پایین ورزشکارانش یک سقوط ۲۵ پله‌ای نیز داشتند.

وی با بیان اینکه ایران در پارالمپیک ۲۰۲۴ سرافرازتر از پارالمپیک قبل بود، اظهار کرد: امیدواریم در پارالمپیک آسیایی با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم ارتقاء قدرتمندتری را داشته و قهرمانی بیش‌تری را کسب کنیم.

علیزاده ضمن تأکید بر توجه ویژه به ورزش بانوان در پارالمپیک، اظهار کرد: این توجه ثمرات زیادی را دربر خواهد داشت، همان‌طور که جوان‌ترین شرکت‌کننده پارالمپیک امسال بانوی ۱۵ ساله از ایران بود که با کسب قهرمانی، مدال خود را به مردم غزه اهدا کرد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از