حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/22 شمسی | 2024/09/12 میلادی
رئیس هیأت دو و میدانی استان سمنان:

ورزش دو و میدانی پیست مناسب ندارد

ورزش دو و میدانی پیست مناسب ندارد

رئیس هیأت دو و میدانی استان سمنان گفت: ورزش دو و میدانی پیست مناسب ندارد و تجهیزات آن مطلوب نیست، همچنین حمایت مالی و زیرساختی از این ورزش صورت نگرفته است.

علی‌اصغر نصیری گرجی در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در رابطه با شاخه‌های زیرمجموعه ورزش دو و میدانی گفت: ورزش دو و میدانی شامل رشته‌های دو، پرش، پرتاب، پیاده‌روی و رشته‌های ترکیبی می‌شود.

وی در ادامه افزود: مسابقات دو و میدانی، در مقایسه با دیگر ورزش‌ها، ساده‌تر برگزار می‌شود و احتیاج چندانی به تجهیزات گران‌قیمت ندارد؛ اما محل تمرین ورزش دو و میدانی باید از استاندارد کافی برخوردار باشد.

رئیس هیأت دو و میدانی استان سمنان عنوان کرد: به‌جز دوهای امدادی و صحرانوردی باقی رشته‌های ورزش دو و میدانی به‌صورت انفرادی برگزار می‌شود.

وی به انواع دو در این رشته اشاره کرد و گفت: انواع دو در این رشته شامل دوی سرعت، امدادی، با مانع، نیمه‌استقامت و استقامت می‌شود.

بنا به گفته نصیری گرجی، پرتاب‌ها در این رشته ورزشی به انواع مختلف  پرتاب نیزه، وزنه، دیسک و پرتاب چکش ویژه آقایان و پرش‌ها نیز به پرش طول، سه‌گام، ارتفاع و پرش‌ با نیزه تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به بی‌انگیزگی ورزشکاران برای ادامه ورزش دو و میدانی گفت: ورزشکاران به‌دلیل چالش‌های بسیار و کمبود تجهیزات انگیزه کافی برای قهرمانی در این رشته را ندارند و امید است در آینده به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود.

نصیری گرجی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مناسب این رشته در استان سمنان گفت: برای توسعه ورزش دو و میدانی و کسب قهرمانی ظرفیت‌ها و استعداد‌های بسیاری وجود دارد؛ اما در سال‌های اخیر زیرساخت‌های مناسبی برای توسعه رشته دو و میدانی در استان سمنان وجود نداشته است.

نصیری گرجی بیان کرد: ورزش دو و میدانی پیست مناسب ندارد و تجهیزات آن مطلوب نیست، همچنین حمایت مالی و زیرساختی از این ورزش صورت نگرفته؛ امّا با این‌ حال در استان سمنان بیش از ۲۰۰ ورزشکار در رشته دو و میدانی فعال هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از