حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان:

سامانه بارشی وارد استان سمنان خواهد شد

سامانه بارشی وارد استان سمنان خواهد شد

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز وارد استان می‌شود و تا روزهای پایانی هفته در ارتفاعات و نواحی شمالی استان بارش باران را خواهیم داشت.

نادیا میرشجاع در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» در خصوص وضعیت آب‌ و هوایی استان سمنان، گفت: از امروز تا روزهای پایانی هفته ماندگاری هوای گرم را در استان خواهیم داشت.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه روستای حسینان شهرستان دامغان با ۴۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان سمنان است، افزود: روستای پرور شهرستان مهدی‌شهر با ۱۴ درجه سانتی‌گراد به‌عنوان خنک‌ترین نقطه استان به ثبت رسیده‌ است.

وی همچنین تصریح کرد: دمای شهرستان سمنان در روز گذشته به ۴۲ درجه سانتی‌گراد رسید و امروز دمای حداقلی این شهرستان به ۳۱ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

میرشجاع با اشاره به اینکه شرایط جوی شهرستان سمنان امروز ابری تا نیمه‌ابری و غبارآلود پیش‌بینی‌شده است، بیان کرد: گاهی وزش باد شدید و احتمال بارش خفیف باران در سمنان خواهیم داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در برخی نقاط به‌ویژه نواحی شرقی و جنوبی در ساعات بعدازظهر و شب، وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، افزود: برای امروز افزایش ابر و بارش‌های خفیف رگباری در ارتفاعات را خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: تا پایان هفته در برخی نقاط به‌ویژه نواحی غربی، مرکزی و صنعتی استان سمنان افزایش نسبی غلظت غبار و آلاینده‌های جوی و کاهش نسبی کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

میرشجاع از ورود سامانه بارشی به استان سمنان خبر داد و گفت: از بعدازظهر امروز تا روزهای پایانی هفته به‌تناوب در برخی نقاط به‌ویژه ارتفاعات و نواحی شمالی استان بارش باران را خواهیم داشت.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از